اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

وهابیت نوکری آمریکا را خلاف اسلام نمی‌داند / خشم مسلمان علیه دشمنان مقدس است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: وهابیت نوکری آمریکا را خلاف اسلام نمی‌داند اما توسل شیعیان به امامان خود را شرک تلقی می‌کند.

وهابیت نوکری آمریکا را خلاف اسلام نمی‌داند / خشم مسلمان علیه دشمنان مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس بعثه مقام معظم رهبری اهمیت اصل تولی و تبری در دین اسلام را مورد توجه قرار داد اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان به جنبه رحمت دین توجه می‌کنند اما نسبت به تبری غافل هستند.

وی ادامه داد: در آیات قرآن نیز موضوع شدت عمل علیه کفار پیش از مسئله رحمت در میان مسلمانان مطرح شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایمان در حب و بغض خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید تنها به حب توجه داشت بلکه بغض نسبت به دشمنان نیز از موضوعات مهم در زمینه معارف اسلامی و مدیریت رفتار دینی است.

وی با اشاره به اینکه تمام سوره‌های قرآن با بیان رحمت خداوند آغاز می‌شوند ابراز داشت: تنها یک سوره است که این خصوصیت را ندارد و به برائت از مشرکان اختصاص یافته که مفاهیم این سوره نشان می‌دهد در رفتار دینی ابراز بیزاری از عمل مشرکان چه جایگاه و اهمیتی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: این سوره در واقع مظهر خشم مقدسی است که مسلمان باید نسبت به دشمنان دین داشته باشد.

وی فضای کلی حج را در سال‌های اخیر نسبت به گذشته بسیار اثرگذارتر توصیف کرد و گفت: این میراث ابراهیمی مجالی برای تقویت رحمت میان مسلمانان و ابراز برائت از مشرکان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت امروز به نام اسلام در جهان فتنه‌انگیزی می‌کند، ادامه داد: این فرقه به جای اینکه با کفار مبارزه کند، تمام تلاش خود را برای از بین بردن شیعیان در سراسر جهان به کار می‌گیرد.

وی افزود: وهابیت نوکری آمریکا را خلاف اسلام نمی‌داند اما توسل شیعیان به امامان خود را شرک تلقی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه علیه انحرافاتی که وهابیت در دین به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: برای این منظور تقویت بنیان‌ تبلیغاتی و استفاده از ابزار روز اطلاع‌رسانی اهمیت دارد.

وی محکوم کردن مبانی فکری وهابیت تنها در کنج کتابخانه‌ها را ناکافی توصیف کرد و گفت: امروز ما باید به دنبال این باشیم که قدرت اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خود را افزایش داده و با تبلیغات مسموم آنها مبارزه کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: وهابیت با بهره‌برداری از احادیث ضعیفی که در برخی کتب شیعیان آمده، علیه این مذهب تبلیغات وسیعی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قدرت تبلیغاتی غرب نیز در اختیار وهابیت قرار گرفته اضافه کرد: غرب با رسانه‌های خود حرکت‌های شیعه در سراسر جهان را شورش‌هایی بی‌ثمر نشان می‌دهد اما سرکوب و خشونت‌ وهابیت را در کشورهای مختلف توجیه می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: غرب و وهابیت با تلاش‌های خود توانسته‌اند بخشی از حرکت‌های بیداری اسلامی را نیز به انحراف بکشانند و این هدف را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به نیازهای فکری وسیع دنیای غرب در عصر حاضر گفت: یکی از راه‌های تبلیغ اسلام ناب در جهان امروز پاسخ دادن به این نیازهای فکری در عرصه‌های مختلف اقتصاد، سیاست و فرهنگ است که موجب می‌شود تفکر شیعه در سراسر جهان رسوخ کند.

این مرجع تقلید وحدت داخلی را یکی از ابزارهای مهم در راه مبارزه با توطئه‌ها دانست و ابراز داشت: اگر در میان خود به اختلاف دامن بزنیم هیچ‌گاه نمی‌توانیم با دشمن خارجی وارد میدان مبارزه شویم.

انتهای پیام/78006/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول