اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد

مردم بحرین در چند قدمی پیروزی / حوزه‌ علمیه حامی نهضت بحرین است

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم بحرین مطمئن باشند پیروزی در چند قدمی آنها است.

مردم بحرین در چند قدمی پیروزی / حوزه‌ علمیه حامی نهضت بحرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام مردم بحرین که چهارشنبه شب در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه باید به ملت بزرگ بحرین تبریک گفت، اظهار کرد: نخستین تبریک به دلیل عزم و استقامت ایشان است، این ملت با دست خالی و در برابر دشمنی بی‌رحم و مورد پشتیبانی همه قدرت‌های بزرگ جهانی و حکومتی که هیچ مرزی را در سرکوب این نهضت نمی‌شناسد ایستادگی کرده است و این حکومت نتوانست عزم این ملت بزرگ، مقاوم و مومن را در هم بشکند.

وی ادامه داد: این قیام الهی مردم قهرمان و انقلابی بحرین نه تنها با شیوه سرکوب و شیوه‌های جنگ روانی گوناگون و متنوع از حرکت باز نایستاد بلکه مردم بحرین روز به روز قوی‌تر و مصمم‌تر به نهضت بزرگ خود ادامه دادند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تداوم و خلل ناپذیری در اراده بهترین و روشن‌ترین علامت پیروزی این ملت است، ادامه داد: اگر بخواهیم علامت و نشانه‌ای که گواه بر نزدیکی پیروزی این ملت است را مورد تاکید قرار دهیم می‌توانیم تداوم شجاعانه نهضت مردم بحرین را مورد توجه قرار دهیم و باید به دلیل این اراده به مردم بزرگ بحرین تبریک گفت.

وی افزود: تبریک دیگری که باید به این مردم بزرگ گفت که خود نشانه‌ای از نزدیکی پیروزی نهضت عظیم مردم بحرین است به خاطر صبر مردم این کشور بر شیوه مسالمت‌آمیز نهضت است.

اراکی با تاکید بر اینکه ملت بحرین یکی از نادرترین حرکت‌های تاریخی ملت‌ها را رقم زده است ادامه داد: اینکه یک ملت بتواند در طول دو سال همه رنج‌ها را به جان بخرد و شهادت مردان بزرگ را در کف خیابان‌ها و در درون سلول‌های زندان تحمل کند نشانه عظمت ملت بحرین است.

وی با اشاره به ظلم‌ها و جنایات آل خلیفه نسبت به مردم مظلوم و بی‌گناه بحرین گفت: آنها همه ابزار فشار را بر این مردم اعمال می‌کنند ولی مردم بحرین با همه اقتداری که دارند همچنان شیوه مسالمت‌آمیز این نهضت را ادامه داده و پشتوانه‌ای جز ایمان ندارند؛ به کارگیری شیوه مسالمت‌آمیز نشان دهنده اقتدار و عظمت این مردم است و سرانجام پیروزی از آن این مردم خواهد بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امروز که در آستانه سومین سال این نهضت هستیم باید این اطمینان را داشت که سال آینده سال پیروزی و به هدف رسیدن برای ملت بحرین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال نسبت به مجاهدان و صابران وعده پیروزی داده است، به اعلام حمایت حوزه علمیه قم و علمای بزرگ حوزه از نهضت بزرگ مردم بحرین اشاره کرد و گفت: به مردم عزیز بحرین این مژده را می‌دهم که به یاری خدا سال جدید را سال پیروزی ملت بدانند و با توکل بر خدا اطمینان به نصر و پیروزی کامل داشته باشند.

اراکی یادآور شد: ملت بحرین برای اینکه به این پیروزی دست یابند باید سه عنصر اصلی را مورد توجه قرار دهند؛ عنصر نخست ایمان به وعده‌های الهی است و ملت بحرین باید ایمان داشته باشند که خداوند متعال پشتیبان آنهاست و وعده‌های الهی تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: عنصر دوم ثبات و صبر است و خداوند متعال صابران را به پیروزی وعده داده است و تجربه تاریخ نیز گواه بر پیروزی صاحبان عزم و ثبات است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: تاکنون شهدای بسیاری تقدیم این نهضت شده و مردم سختی فراوانی متحمل شده‌اند و اقشار مختلف مردم از سوی رژیم و دشمنان ملت زیر فشار و سختی قرار گرفته‌اند ولی از این سخت‌تر رها کردن راه انقلاب، مقاومت و پایداری است.

وی رکن و عنصر سوم را حفظ وحدت پشت سر علمای بحرین دانست و تصریح کرد: کسانی که به نیازهای مردم و شرایط جهانی و منطقه‌ای توجه دارند ضروری است که وحدت پشت سر علما را همچنان حفظ کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیروزی ملت بحرین باشیم و مردم بحرین مطمئن باشند پیروزی در چند قدمی آنها است و امیدوارم که خداوند متعال پیروزی حتمی و کامل را نصیب این مردم کند.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول