اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین بازی‌ بومی‌‌محلی ‌لنگرود برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین بازی‌های بومی‌‌محلی شامل لافندبازی و طناب‌کشی در پارک فجر لنگرود برگزار شد.

نخستین بازی‌ بومی‌‌محلی ‌لنگرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رئیس هیئت ورزش‌های بومی‌سنتی لنگرود عصر امروز در جریان برگزاری بازی بومی‌سنتی این شهرستان با اشاره به اینکه این برنامه با استقبال بی‌نظیر مردم به اجرا درآمد، اظهار کرد: هیئت در نظر دارد آیین‌های کهن و غنی مردم گیلان را که به دلیل بی‌اعتنایی در وادی فراموشی است بار دیگر احیا کند.

مهدی اسدی لنگرودی، گیلان را با تاریخ هفت هزار ساله خواند و افزود: گیلان یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق ایران در بخش گردشگری است.

وی افزود: گیلان برای انتقال این فرهنگ به نسل آینده نیازمند پژوهش و ساماندهی اساسی است.

دبیر هیئت ورزش‌های بومی‌سنتی لنگرود نیز گفت: هر بازی بومی و محلی با توجه به شرایط جغرافیایی، آداب و رسوم یک جامعه به وجود می‌آید که باید برای تقویت آن تلاش کرد.

حجت علیزاده با اشاره به اینکه باید فضایی ایجاد شود تا این بازی‌ها ترویج یابد و به فرزندانمان منتقل شود، اذعان کرد: این در حالی است که کودکان و نوجوانان ما شناختی از این بازی‌ها ندارند.

نایب رئیس هیئت مذکور اذعان کرد: گیلان با توجه به تنوع قومی و گویشی، از نظر جغرافیایی جزو کوچک‌ترین استان‌های کشور است و آیین‌هایی از جمله «عروس گوله» که یک نمایش کمدی بوده و سال‌های متمادی در نیمه دوم اسفند در استقبال از نوروز اجرا می‌شد، از یاد رفته است.

نازنین انشایی افزود: به ‌زودی در جشنواره‌ها می‌توان توانمندی زنان روستایی از جمله صنایع دستی و غذای محلی را به معرض دید دوست داران فرهنگ گیلان گذاشت.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور جوایزی به قید قرعه به تماشاچیان اهدا شد.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول