اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال مهلت داده شد

تعویض ماشین‌های پخت ریزشی نان در جهرم

خبرگزاری فارس: فرماندار جهرم گفت: نانوایی‌های این شهرستان تا پایان امسال مهلت دارند نسبت به تعویض ماشین‌آلات پخت ریزشی یا به عبارتی موکتی اقدام کنند.

تعویض ماشین‌های پخت ریزشی نان در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، علی‌حسین رعیتی‌فرد در بازدید از چند واحد خبازی با اعلام اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین گندم و آرد نداریم، اظهار داشت: تولید نان با کیفیت و مرغوب یکی از دغدغه‌های مسئولان بوده و هست که سالانه هزینه بسیاری بابت غنی‌سازی آرد با ریزمغزی‌هایی مانند آهن، ید، کلسیم، توسط دولت انجام می‌شود.

وی افزود: برخی از خبازی‌ها نسبت به فرایند تخمیر بی‌توجه هستند و نتیجه آن می‌شود که ریزمغزی‌ها در چرخه تولید نان از بین می‌روند و کیفیت نان کاهش پیدا می‌کند.

فرماندار جهرم با تاکید بر ارتقای کیفیت نان، نظارت مستمر بر خبازی‌ها را مهم برشمرد و بررسی عملکرد نانوائی‌ها را از وظایف ستاد تنظیم بازار این شهرستان دانست و گفت: بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها باید افزایش یابد و شکایات مردمی به دقت پیگیری تا رضایتمندی مردم جلب شود.

وی با بیان اینکه به دلیل نقص در سیستم تولید نان‌های ریزشی، عملیات تخریب در این نوع ماشین‌ها انجام نمی‌شود و مصرف این نوع نان‌ها به مرور مشکلات گوارشی و بیماری فقر آهن را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد، خطاب به کارفرمایان نانوایی‌های ریزشی تصریح کرد: از مجموع 38 واحد خبازی ریزشی در جهرم، 27 واحد سیستم دستگاه ریزشی خود را تغییر داده‌اند و بقیه نیز تا پایان امسال مهلت دارند نسبت به تعویض ماشین‌آلات پخت ریزشی یا به عبارتی موکتی اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: با پایان این مهلت، سهمیه آرد آنها قطع و نانوایی آنها تعطیل می‌شود، چراکه ما معتقدیم سلامت مردم در اولویت قرار دارد و متصدیان خبازی‌ها همان‌قدر که به دنبال منافع خود هستند باید به فکر سلامت مردم نیز باشند.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول