اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمیته نیروهای مسلح سنا به چاک هیگل رأی مثبت داد

خبرگزاری فارس: کمیته نیروهای مسلح سنا به‌رغم مخالفت اکثر جمهوریخواهان با مطرح شدن نامزدی چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا در سنا موافقت کرد.

کمیته نیروهای مسلح سنا به چاک هیگل رأی مثبت داد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همه 14 دموکرات کمیته نیروهای مسلح سنا به نفع نامزدی چاک هیگل برای تصدی سمت وزیر دفاعی آمریکا و بررسی آن در کل سنا رای مثبت دادند با این حال برخی جمهوریخواهان تهدید کردند که مانع نامزدی او خواهند شد.

بر اساس این گزارش، کمیته نیروهای مسلح سنا در نهایت رای داد تا چاک هیگل، نامزد مورد نظر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، وزیر دفاع شود آنهم در شرایطی بحرانی که ارتش با کاهش بودجه مواجه شده است، نشانه دیگری از بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی بروز کرده و قرار است نیروهای آمریکایی از افغانستان خارجه شوند.

در این گزارش آمده است: کمیته نیروهای مسلح سنا با 14 رای مثبت در مقابل 11 رای منفی به مطرح شدن نامزدی هیگل در کل سنا موافقت کردند که در این میان همه دموکرات‌ها از گزینه اوباما برای جانشین شدن لئون پانتا حمایت کردند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: انتظار می‌رود پنج‌شنبه درباره چاگ هیگل تصمیم گیری شود و احتمالا سنا او را تایید خواهد کرد.

طبق این گزارش، بیشتر جمهوریخواهان مخالف چاک هیگل هستند که علت آن به مواضع پیشین او درباره اسرائیل، ایران، عراق و تسلیحات هسته‌ای باز می‌گردد.

هیگل پیشتر با برخی سیاست‌های اسرائیل مخالفت کرده بود و همچنین برخی تحریم‌ها علیه ایران را نادرست دانسته بود اما پس از آنکه مخالفت‌ها با وی افزایش یافت، تا حدودی مواضع خود را تغییر داد و گفت که از سیاست‌های دولت اوباما در رابطه با ایران و اسرائیل حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ه.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول