اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امروز سرنوشت «چاک هیگل» در سنای آمریکا تعیین می‌شود

خبرگزاری فارس: در حالی‌ که قرار است جلسه استماع تأییدیه نامزدی «چاک هگل» به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا در سنا برگزار شود، رئیس‌ جمهوری آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا حمایت‌ها برای این نامزد خود را جلب کند.

امروز سرنوشت «چاک هیگل» در سنای آمریکا تعیین می‌شود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه یهودی «فوروارد»، در حالیکه «چاک هیگل»، نامزد «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اداره پنتاگون، آماده می‌شد تا با «چاک شومر» سناتور ارشد نیویورک در اواسط ژانویه سال جاری میلادی دیدار کند، کاخ سفید وارد عمل شد و تضمین داد که این نشست خیلی سریع‌تر و در ساختمان «وست وینگ» برگزار ‌شود.

در حالیکه قرار است جلسه استماع تأیید نامزدی هیگل برای اداره وزارت دفاع آمریکا، امروز، پنجشنبه در سنا برگزار شود، این احتمال وجود دارد که مخالفت‌هایی با نامزدی هیگل برای اداره وزات دفاع آمریکا صورت گیرد.

برخی از مخالفت‌ها با نامزدی هیگل برای اداره پنتاگون از جانب آن دسته از قانونگذاران آمریکایی صورت می‌گیرد که با اظهار نظرات پیشین وی درباره ایران و اسرائیل مخالفت دارند.

هیگل پیشتر با برخی سیاست‌های رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بود و همچنین برخی تحریم‌ها علیه ایران را نادرست دانسته بود اما پس از آنکه مخالفت‌ها با وی افزایش یافت، تا حدودی مواضع خود را تغییر داد و گفت که از سیاست‌های دولت اوباما در رابطه با ایران و اسرائیل حمایت می‌کند.

شومر، یکی از دموکرات‌های یهودی برجسته در کنگره از جمله نمایندگانی است که درباره هیگل تردید دارد و به همین منظور چاک هیگل در صدد است تا با او دیدار کرده و حمایت او را به نفع خود جلب کند.

جلسه «وست وینگ» بخشی از تلاش‌های اوباما برای تضمین نامزدی هیگل برای اداره پنتاگون است. هیگل، 66 ساله، یکی از کهنه‌کاران جنگ ویتنام و سناتور سابق جمهوری‌خواه دو دوره‌ای آمریکا، کاندید برجسته و پیشرو برای جایگزین شدن با «لئون پانتا» وزیر دفاع کنونی آمریکا است.

احتمال می‌رود هیگل بتواند در جلسه استماع سنا که امروز صبح به وقت محلی برگزار می‌شود، از جانب سناتورها تأییدیه کسب کند.

کاخ سفید به منظور مقابله با مخالفت‌های نومحافظه‌کاران و گروه‌های حامی حقوق همجنسگرایان، یک تیم بزرگ به منظور همکاری با هیگل تشکیل داده است تا بتواند حمایت آنها را جلب کند.

مقامات دولت اوباما توانسته‌اند تا حدودی با گروه‌های یهودی تعامل کنند و به فعالان حقوق همجنسگرایان نیز تضمین‌هایی را ارائه دهد.

هیگل در صدد است روز جمعه، با رهبران برخی از گروه‌های یهودی آمریکایی در کاخ سفید دیدار کند و «جو بایدن» معاون اوباما نیز در کنار او حاضر خواهد شد.

هیگل چندین دیدار متفاوت با سناتورهای آمریکایی برقرار کرده است تا حدودی نگرانی‌های آنها را برطرف کرده و حمایت آنها را جلب کند.

بر اساس این گزارش، هیگل در صدد بود تا 10 دیدار دیگر نیز در روز سه‌شنبه برگزار کند و مشاوران وی اعلام کرده‌اند که هیگل قصد دارد قبل از جلسه استماع امروز صبح، با دستکم 50 سناتور از یکصد سناتور سنای آمریکا دیدار و حمایت آنها را جلب کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول