اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد

تخفیف 70 درصدی حق سرانه بیمه ایرانیان در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیش از 117 هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه ایرانیان هستند، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 70 درصد حق سرانه بیمه ایرانیان تخفیف داده می‌شود.

تخفیف 70 درصدی حق سرانه بیمه ایرانیان در گیلان

محمود عاطف‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک سال روز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در مراسم‌های مختلف این ایام به ویژه راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: بسیاری از دانشمندان انقلاب را بزرگ‌ترین تحول جهانی قرن بیستم می‌دانند که با رهبری امام خمینی (ره) و حضور یکپارچه مردم ایران و با اعتقاد به ارزش‌ها و درس گرفتن از حادثه عاشورا به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی غرور ملت‌های مستضعف را که سال‌های طولانی مورد ظلم قرار گرفته بودند بازگرداند، افزود: مهم‌‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی گرایش دینی و خدامحوری است.

این مسئول با مهم دانستن نقش امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی، اذعان کرد: نقش عالمان دینی در هدایت انقلاب به ویژه امام خمینی (ره) که بالاترین مرجع دینی بودند بارز بود و همین اصالت انقلاب آن را از دیگر انقلاب‌ها متمایز کرده است.

وی بزرگ‌‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را تجدید حیات اسلام در جهان و زنده کردن ارزش‌های فرهنگی اسلام و توجه به ایدئولوژی اسلام ناب دانست.

 

*رویکرد سلامت‌محوری اهداف مهم سازمان بیمه سلامت است

عاطف‌راد در ادامه به بزرگ‌‌ترین اتفاق بیمه‌ای در سال 91 اشاره کرد و گفت: این اتفاق یکی از مهم‌‌ترین و بزرگ‌‌ترین اصلاحات رفاهی کشور است.

وی اضافه کرد: طبق ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و در راستای تحقق شعار عدالت در سلامت سازمان بیمه سلامت به صورت رسمی در اول مهر امسال تشکیل و آغاز به‌کار کرد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه اساسنامه این سازمان ابلاغ شده است، تصریح کرد: مهم‌‌ترین اهداف تشکیل بیمه سلامت ایران رویکرد سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری و افزایش کمی و کیفی تعهدات است.

وی تجمیع صندوق‌های بیمه‌گر پایه در سازمان بیمه سلامت ایران را از دیگر اهداف سازمان مذکور برشمرد و یادآور شد: اکنون بیش از 14 بیمه‌گر پایه در کشور وجود دارد.

عاطف‌راد، خرید راهبردی خدمات سلامت با استقرار برنامه پزشک خانواده و رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای با ایجاد بانک اطلاعاتی یکسان برای تمام ایرانیان را از دیگر اهداف سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد.

 

*هشت میلیون نفر جمعیت ایران بیمه نیستند/60 درصد جمعیت گیلان زیرپوشش بیمه سلامت

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این بانک اطلاعاتی افراد بدون بیمه مشخص می‌شوند و زیرپوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند، گفت: اکنون از جمعیت 75 میلیون نفری ایران حدود هشت میلیون نفر بدون پوشش درمانی هستند در حالی که مجموع آمارهای سازمان‌های بیمه‌گر نشان می‌دهد بیش از 80 میلیون نفر بیمه شده فعال وجود دارد و این مشکل بحث مهم هم‌پوشانی بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه را نشان می‌دهد.

این مسئول، گیلان را دارای دو میلیون و 450 هزار نفر جمعیت با 16 شهرستان ذکر کرد و افزود: از این تعداد، یک میلیون و 462 هزار و 296 نفر زیرپوشش بیمه سلامت استان هستند که 60 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی با تصریح بر اینکه این تعداد جمعیت در قالب چهار نوع دفترچه هستند، خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون و 52 هزار نفر بیمه روستایی، 244 هزار و 453 نفر بیمه کارمندی، 117 هزار و 718 نفر بیمه ایرانیان و 47 هزار نفر نیز دیگر اقشار هستند. 

عاطف‌راد متذکر شد: اداره کل بیمه سلامت 70 درصد هزینه‌های خدمات سرپایی و 90 درصد هزینه‌های خدمات بستری را به عنوان سازمان بیمه‌گر به مؤسسه‌های طرف قرار داد پرداخت می‌کند.

به گفته وی، تمام جمعیت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در گیلان به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سازمان قرار دارند و بابت حق درمان پولی پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اذعان کرد: تمام روستاییان می‌توانند دفترچه بیمه بگیرند و بابت صدور دفترچه سرانه دریافت نمی‌شود.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و آن را گامی مهم در اجرای عدالت در سلامت دانست و خاطر نشان کرد: حفظ و ارتقای سلامت جامعه از مهم‌‌ترین مزایای برنامه پزشک خانواده محسوب می‌شود. 

عاطف‌راد افزود: در این طرح پرونده الکترونیک برای تمام بیمه شدگان ایجاد شده و سابقه بیماری آن ها برای اقدام‌های درمانی بعدی ثبت و محفوظ می‌شود.

 

*تخفیف 70 درصدی حق سرانه بیمه ایرانیان به مناسبت دهه مبارک فجر

وی درباره بیمه ایرانیان تصریح کرد: در طرح پوشش بیمه سلامت ایرانیان به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر 70 درصد تخفیف حق سرانه اعمال شد.

این مسئول از متقاضیان بدون پوشش بیمه خواست تا برای ثبت نام و دریافت دفترچه درمانی بیمه ایرانیان به اداره‌های بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرار داد مراجعه کنند.

به گفته این مسؤل در گیلان بیش از 117 هزار نفر زیرپوشش بیمه ایرانیان هستند.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول