اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج اعلام کرد

عملیات اجرایی پروژه بزرگ پارک جنگلی سنندج آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج با اشاره به آغاز ساخت پارک جنگلی سنندج در سال 92 گفت: با اجرای طرح این مکان به عنوان تفرجگاه جایگزین حاشیه جاده صلوات آباد خواهد شد.

عملیات اجرایی پروژه بزرگ پارک جنگلی سنندج آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام‌شریعتی سه‌شنبه شب در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی در محل شهرداری سنندج با بیان اینکه کار احداث پارک‌های ملی به عنوان زیرمجموعه توسعه فضاهای سبز با جدیت ادامه خواهد یافت ساخت پارک جنگلی را در همین راستا ارزیابی کرد.

وی زمان اتمام این پروژه را در حدود 4 سال عنوان کرد و افزود: با ساخت این پارک جنگلی در اراضی مجاور به جاده صلوات آباد به عنوان یک تفریح‌گاه مناسب، شهروندان دیگر در حاشیه این جاده به منظور تفرجگاه استفاده نخواهند کرد.

شهردار سنندج اولویت نخست برنامه‌های این سازمان در زمینه برنامه‌های عمرانی طی سال 92 را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام و تصریح کرد: طرح‌های عمرانی دیگری نیز در دست مطالعه است.

وی توجه جدی شهرداری به برنامه‌های حوزه فرهنگ را دیگر دستور کاری خود عنوان و خاطرنشان کرد: با جذب نیروهای متخصص و متعهد بویژه در زمینه‌های قرآنی تلاش می‌کنیم نقش موثری در این ارتباط داشته باشیم.

شریعتی در ادامه به معضلات در حیطه وظایف شهرداری اشاره کرد و گفت: اعتبارات شهرداری بسیار ناچیز بوده به گونه‌ای که توان پاسخگویی به نیازهای وسیع مردم وجود ندارد، علاوه بر این درآمدهای شهرداری در قیاس با نیازمندی این حوزه اندک است.

وی با بیان اینکه بودجه تصویب شده داخلی شهرداری 50 میلیارد تومان بوده‌ است اظهار کرد: درصد بالایی از این مبلغ محقق شده، ضمن آنکه با حمایت‌های استانداری 26 میلیارد دیگر نیز به پروژه‌های عمرانی شهرداری تزریق شده است و مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری سنندج در سال 91 را به 76 میلیارد تومان رسانده است.

شهردار سنندج با تاکید بر اینکه مقایسه ارقام اعتباری شهرداری سنندج با شهرداری‌های سایر مراکز استان‌ها نشان می‌دهد از نظر بودجه این سازمان در رتبه‌های انتهایی کشور قرار دارد گفت: با این وجود شهرداری موفق به جلب رضایت نسبی مردم سنندج شده است.

شریعتی به تفکیک منابع اعتبارات شهرداری نیز پرداخت و در این خصوص اظهار کرد: 12 میلیارد و 900 میلیون تومان از این بودجه از محل اعتبارات استانی، 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، 6 میلیارد ریال اعتبارات ماده 10، 20 میلیارد و 880 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 12، 10 میلیارد ریال از اعتبارات ریاست جمهوری حاصل شده است.

وی به زیرپوشش قرار دادن مناطق دیگری از شهرستان سنندج در زمینه تفکیک زباله اشاره و تصریح کرد: اعتبارات پروژه‌های سازمان بازیافت 15 میلیارد و 180 میلیون ریال، سازمان آرامستان‌ها 95 میلیون تومان، اعتبارات پروژه‌های شهرداری منطقه یک، 4 میلیارد و 430 میلیون ریال، منطقه 2، 23 میلیارد ریال، و منطقه سه 16 میلیارد ریال بوده است.

شهردار سنندج کمبود اعتبارات، و نیروهای متخصص و همچنین عدم برنامه‌ریزی طولانی مدت از سوی متولیان قبلی را موجب ناتوانی شهرداری در پاسخگویی مناسب به تمامی انتظارات شهروندان عنوان کرد.

شریعتی شهرداری را  به عنوان محلی برای مراجعه مردم در تمامی امور دانست و تأکید کرد: این سازمان حتی در پرونده‌های قضایی مردم نیز بنا به یاری طلبیدن خود آنها پادرمیانی کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات و تورم موجود تلاش می‌کنیم در سال 92 آهنگ خدمت‌رسانی به مردم را شدت بخشیم.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول