اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با فارس:

مذاکره در سایه «حصر و زندانی» رهبران سیاسی بحرین بی‌معناست/ آل خلیفه مشروعیت ندارد

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین گفت: معارضان همه در زندان هستند، رهبران سیاسی در انفرادی یا حصر خانگی‌اند و نیروهای سعودی هنوز کشور را در اشغال دارند، در چنین فضایی مذاکره معنی ندارد.

مذاکره در سایه «حصر و زندانی» رهبران سیاسی بحرین بی‌معناست/ آل خلیفه مشروعیت ندارد

«راشد الراشد» از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین به خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس گفت: گفت‌وگوی توافق ملی در بحرین وجود ندارد و آنچه در جریان است یک اقدام تبلیغاتی توسط رژیم است.

راشد الراشد با اشاره به اینکه این اولین بار نیست که رژیم آل خلیفه گفت‌وگو برای حل بحران برگزار می‌کند، تصریح کرد که رژیم حاکم مشروعیت خود را از دست داده از این رو طرح گفت‌وگو فاقد اعتبار است.

وی گفت که معارضان همه در زندان هستند، رهبران سیاسی در انفرادی یا حصر خانگی‌اند و نیروهای سعودی هنوز کشور را در اشغال دارند حتی اخیراً نیروهای جدید از عربستان وارد بحرین شدند، در این حال و در سایه اشغال نظامی و فضای امنیتی مذاکره امکان ندارد.

این معارض بحرینی اظهار داشت که رژیم حاکم در گفت‌وگو جدی نیست مگر زمانی که رهبران دینی و سیاسی آزاد شوند و این گفت‌وگو که در جریان است در واقع مذاکره رژیم با خود رژیم است.

وی اظهار داشت که هر دو سوی میز مذاکرات عناصر رژیم آل خلیفه هستند و مردم این مسئله را رد می‌کنند.

راشد الراشد درباره اینکه چرا برخی از گروه‌های معارض بحرینی همانند جمعیت الوفاق و وعد در گفت‌وگوهای توفق ملی رژیم آل خلیفه حضور یافته‌اند، ابراز داشت: جمعیت الوفاق و دیگر گروه‌های معارض برای اینکه جدیت رژیم آل خلیفه برای مذاکره را مورد بررسی قرار ‌دهند در این گفت‌وگوها حضور دارند ولی بسیاری دیگر از گروه‌های معارض آن را رد کردند و مردم با حضور در اعتراضات پاسخ منفی خود را به این مذاکرات را داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد که این گفت‌وگوها علاوه بر پیام داخلی پیام‌های خارجی نیز دارد پس از آنکه کشورهای غربی و اروپایی جرایم و تجاوزات به حقوق بشر و حکومت منامه را در نشست ژنو محکوم کردند،‌حکومت آل خلیفه با برگزاری این نشست‌ها می‌خواهد بگوید که به دنبال اصلاحات است ولی در حالی که هزاران نفر در زندان هستند این گفت‌وگوها چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

این عضو عمل اسلامی بحرین با اشاره به اینکه هزاران نفر از معارضان بحرینی در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، اظهار داشت: سرکوب وحشیانه و خونین رژیم دلیل این مسئله است و مردم طرح گفت‌وگو را رد می‌کنند.

وی اظهار داشت که خواسته مردم سرنگونی رژیم و مجازات عناصر سرکوب است و مسیر این طرح به اصطلاح توافق ملی هم مانند دیگر طرح‌ها است که در گذشته توسط آل خلیفه مطرح شده بود.

راشد الراشد تاکید کرد که آل خلیفه تنها به دنبال بهبود چهره خود در میان جهانیان است چرا که در نگاه آنها این رژیم مشروعیت خود را به دلیل تجاوز به حقوق بشر از دست داده است.

وی خروج نیروهای سعودی از خاک بحرین و پایان اشغالگری عربستان را شرط اول برای هر گونه گفت‌وگو دانست و افزود: آزادی تمام زندانیان سیاسی از جمله رهبران ملی و مذهبی، جبران عادلانه خسارت آسیب دیدگان سرکوب از طریق تشکیل یک کمیته حقیقت یاب، دعوت برای برگزاری انتخابات مجلس موسسان که برخواسته از اراده مردم باشد تا قانون اساسی جدید را تدوین کند و در پایان مجازات آنهایی که در شکنجه و کشتار مردم دست داشته‌اند؛ اینها مطالبات اصلی مردم بحرین است و تا زمانی که تامین نشود، مسیر انقلاب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول