اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین:

خواسته‌های ملت بحرین دیر یا زود محقق خواهد شد

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین امروز تاکید کرد که خواسته‌های مردم بحرین دیر یا زود محقق خواهد شد.

خواسته‌های ملت بحرین دیر یا زود محقق خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، شیخ علی سلمان در سخنانی در آستانه دومین سالگرد آغاز انقلاب مردمی در بحرین اظهار داشت: من مطمئن هستم که درخواست برای تغییرات دموکراتیک در آینده پیش رو محقق خواهد شد.

وی افزود: مخالفان اگر دولت تشکیل دهند، قادر به حل مشکلات کشور هستند.

شیخ علی سلمان تصریح کرد: درد می کشیم که نتوانسته ایم – آنطور که در کشور دیگر شاهد انقلاب روی داد - مطالبات برحق را محقق سازیم.

وی در اشاره به سرکوبگری ر‍ژیم بحرین گفت: تمام تلاش ها در دو سال گذشته روی سرکوب حامیان آزادی متمرکز بوده است و این زمان می توانست برای موفقیت بحرین به عنوان یک میهن و رسیدن به یک نظام سیاسی مورد توافق و باثبات مورد استفاده قرار گیرد.

وی با ابراز رضایت از حفظ روند مسالمت آمیز و حرکت جنبش اعتراضی در بحرین، به افزایش تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات برای درخواست جهت اصلاحات در مقایسه با زمان آغاز انقلاب در 14 فوریه 2011 میلادی اشاره کرد.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: من مطمئن هستم که خواسته های مخالفان در زمینه مشروطه سلطنتی و دولتی منتخب محقق خواهد شد اما سوال این است که در چه زمانی.

وی ابراز اطمینان کرد که این خواسته ها در آینده پیشرو و نه بعد از 20 یا 30 سال محقق خواهد شد.

وی درباره علل عدم دستیابی انقلاب به نتیجه در بحرین درمقایسه با مصر یا تونس گفت: علت در ریشه دار بودن دیکتاتوری در کشورما بیشتر از مصر و تونس و همچنین موفقیت نهاد رسمی در تقسیم کردن جامعه و استفاده از برگه طائفه ای به شیوه ای برنامه ریزی شده است.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تصریح کرد: دستگاه حاکمه موفقت نشده است که درگیری را به یک درگیری طائفه ای بکشاند و به حمد خداوند اهل تسنن و تشیع در بحرین با یکدیگر درگیر نشده است و درگیری ها به درگیری بین تظاهرکنندگان خواهان دموکراسی و دستگاههای امنیتی محدود بوده است.

وی درباره حداقل تغییراتی که ممکن است جمعیت وفاق آن را بپذیرد، گفت: حداقل همان چیزی است که در سند منامه تدوین کرده ایم که بارزترین امتیازدهی همان است که پادشاهی و نظام موجود است.

شیخ علی سلمان این مطلب را در اشاره به سندی بیان کرد که مخالفان مطالبات سیاسی خود را در آن تعیین کرده اند.

وی درباره خواسته های مخالفان افزود: مخالفان همچنین خواهان استقلال قوه قضائیه وتوقف تبعیض در کشور هستند و نباید ارتش در اختیار فقط یک طائفه باشد و آل خلیفه حق شهروندی فراتری داشته باشد و طرفداران آنها در سطح شهروند درجه دو و مخالفان در سطح شهروند سه قرار داشته باشند زیرا اینگونه جامعه ای یک جامعه طبقاتی براساس تبعیض است که باید پایان یابد.

وی درباره گام هایی که دولت می تواند برای بازگرداندن اعتماد انجام دهد، گفت: امکانات زیاد است، تحقق حق شهروندی، حوزه های انتخابیه مساوی، یعنی هر انسانی بتواند نخست وزیر شود. چرا دولت به مردم اجازه نمی دهند که در منامه یا میدان اللولوه تظاهرات کنند؟

شیخ علی سلمان گفت: دستگاه حاکم هیچ ابتکار حسن نیتی را ارایه نکرده است بلکه برعکس بازداشت ها، محاکمه ها، اعمال محدودیت علیه آزادیها و انتشار مطالبات تحریک آمیز علیه مخالفان در مطبوعات ادامه دارد.

وی به وجود 1800 فرد بازداشت شده براساس پیشینه سیاسی در بحرین اشاره کرد و گفت که جناح تندرو در درون خاندان حاکم مسلط است و به طیف دارای فکر باز در این خاندان فشار وارد می کند.

شیخ علی سلمان با اشاره به اینکه دولت کنونی در قرون گذشته سیر می کند، ابراز اطمینان کرد که مخالفان اگر دولت تشکیل دهند می توانند مشکلات مزمن بحرین از جمله مشکل مسکن و آموزش و نظایر آن را حل کنند.

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا احترام به حقوق بشر دشوار است و هرگونه دولت منتخبی بهترین دولت برای بحرین و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برای تعامل با جامعه بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول