اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تبریز:

تبریز نباید احساس غربت و گوشه‌گیری کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تبریز با بیان اینکه نباید بگذاریم تبریز عقب بماند، گفت: تبریز نباید احساس غربت و گوشه‌گیری کند.

تبریز نباید احساس غربت و گوشه‌گیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد سلیمان‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت فعلی شهرداری کلان شهر تبریز تلاش برای مدیریت بابرنامه و هدفمند به منظور پاسخگویی به نیازها و مشکلات شهروندان و نیز رفع موانع و مشکلات شهری را سرلوحه کار خود قرار داده و تا امروز نیز توسعه، عمران، آبادانی و تحول اساسی در ساختارهای شهری، نتیجه استقرار این نوع از مدیریت در تبریز بوده است.

وی ادامه داد: برجسته‌سازی تمامی وظایف و مسئولیت‌ها، توجه به اجرای کامل تمامی وظایف شهرداری، تعیین اهداف خاص جهت ارتقا سطح سازمان، توجه جدی به سهم مشارکت‌های مردمی در تحقق اهداف برنامه، توجه ویژه به مقوله اقتصاد شهری، نگاه ویژه به موضوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توجه به روابط بین‌الملل ، تلاش برای تعمیق اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان ، حرکت به سمت استقرار شهر و شهرداری الکترونیک ، برجسته‌سازی آثار تاریخی و میراثی از طریق توجه به موضوع گردشگری، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این برنامه به شمار می‌رود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز همچنین خاطر نشان کرد: برخلاف برنامه‌های اول و دوم که پروژه‌محور بودند ، برنامه‌ 5 ساله سوم علاوه بر تکیه به پروژه‌های توسعه محور، مبتنی بر برنامه‌ها و سیاست‌های پیش‌بینی شده خواهد بود و برای اجرای به موقع و هدفمند برنامه‌ها و طرح‌ها الزامات لازم پیش‌بینی شده است.

3.5 درصد بودجه شهرداری تبریز از محل تراکم فروشی است

سلیمان‌پور همچنین رسیدگی به تمام مناطق شهرتبریز را از دیگر اولویت‌های شهرداری تبریز دانست و گفت: شهرداری تبریز در سال های اخیر تلاش ویژه ای در اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم داشته و این مناطق همسو با دیگر مناطق درمسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز اعلام کرد و گفت: از مهمترین اقدامات مدیریت شهری تبریز ایجاد بسترهای لازم برای جذب گردشگر و مسافردر شهر تبریز بود و تبریز درحال حاضر جزو شهرهای نمونه در این بخش است. 

300 میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده تبریز

سلیمان‌پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته تراکم فروشی را کاهش داده‌ایم، گفت: در جال حاضر 3.5 درصد بودجه شهرداری تبریز از محل تراکم فروشی است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تبریز  بودجه شهرداری تبریز در سال 92 را 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این بودجه 300 میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده تبریز هزینه می شود.

سلیمان‌‌پور  ادامه داد: برای افزایش فضای سبز و احای باغ شهر تبریز سال آینده 10 میلیارد تومان برای تملک برای ایجاد پارک‌های محلی در محلات قدیمی تبریز هزینه می‌شود.

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول