احمد صادقی در حاشیه عملیات آغاز اجرای پروژه باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب – بستانآباد در مصاحبهای اختصاصی با خبرنگار فارس در مهربان با اشاره به بازدید خود از آزاد راه پیامبر اعظم تصریح کرد: عملیات اجرایی 20 کیلومتر باقیمانده در آزاد راه تبریز – زنجان به اتمام رسیده و آماده بهرهبرداری است.
آماده شدن منطقه چهار آزاد راه تهران - شمال برای بهرهبرداری
وی از آماده شدن منطقه چهار از آزادراه تهران – شمال تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: آزادراه تهران - شمال در چهار منطقه در دست اجراست که در مناطق یک و چهار عملیات اجرایی شده و برای مناطق دو و سه نیز به دنبال سرمایهگذار هستیم و انشاءالله عملیات اجرایی منطقه چهار حد فاصل چالوس تا مرزنآباد تا پایان سال به اتمام رسیده و آماده بهرهبرداری خواهد شد.
صادقی از پیشرفت فیزیکی مناسب در منطقه دو حد فاصل تهران تا شهرستانک خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این منطقه به خوبی پیش میرود و این بخش از آزادراه از اهمیت به خصوصی برخوردار است و 60 کیلومتر از فاصله تهران تا چالوس را کم میکند.
حفر 23 کیلومتر تونل در آزاد راه تهران- شمال
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از حفر 23 کیلومتر تونل در قطعه دو آزادراه تهران - شمال خبر داد و افزود: در این قطعه 23 کیلومتر تونل وجود دارد که اکثر آنها حفاری شده و پیشرفت فیزیکی این قطعه حدود 50 درصد است که تلاش میشود تا پایان سال 92 به بهرهبرداری برسد.
آماده شدن بخشی از مسیر آزاده راه حرم تا حرم
معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن بخشی از مسیر آزاده راه حرم تا حرم تا پایان امسال خبر داد و افزود: مهمترین قسمت آزاد راه حرم تا حرم از قم به طرف گرمسار به طول 150 کیلومتر در دست اجراست که بخشی از آن امسال افتتاح خواهد شد و کل قطعه نیز تا 15 خرداد ماه 92 به بهره برداری خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی پروژه باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب – بستانآباد
صادقی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب – بستانآباد اظهار داشت: برای اجرای پروژه باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب – بستانآباد از محور 65 کیلومتری سراب – بستانآباد 670 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری 440 هزار متر مکعب خاکریزی و 720 تن کارهای بتنی پیشبینی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 13 هزار مترمکعب بتن ریزی و بنایی و 150 هزار مترمکعب اساس و زیراساس و 93 هزار تن آسفالت در اجرای این پروژه 22 کیلومتری پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب –بستان آباد به طول 22 کیلومتر از محور 65 کیلومتری سراب – بستانآباد با اعتبار 300 میلیارد ریال اجرا میشود.
بهرهبرداری از راه آهن تبریز - میانه در 92
احمد صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در گفتوگو با خبرنگار فارس در مهربان، راهآهن تبریز - میانه به طول 200 کیلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع به طول 400 کیلومتر را از مهمترین پروژههای وزارت راه و شهرسازی در بخش شبکه ریلی عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی راه آهن تبریز – میانه از سال 1379 آغاز شده و از سال 1379 تا سال 1389 در مدت 10 سال با 4.5 درصد پیشرفت فیزیکی سالیانه در مجموع 45 درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این شبکه ریلی در دو سال گذشته با سالی 12.5 پیشرفت فیزیکی در مجموع دو سال 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیشرفت فیزیکی دو سال اخیر در مجموع به طور میانگین سه برابر پیشرفت فیزیکی سالهای قبلی بوده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی راه آهن تبریز – میانه اظهار امیدواری کرد، این پروژه تا پایان سال 92 به بهرهبرداری برسد و با توجه به اهمیتی که این شبکه ریلی در جابهجایی کالا و مسافر به کشور همسایه خواهد داشت، در توسعه استان و کشور نقش مهمی خواهد داشت.
هزینه 580 میلیاردی برای کنار گذر غربی تبریز
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید خود از کنارگذر غربی تبریز اظهار کرد: کنارگذر غربی تبریز با مشخصات بزرگراه به طول 15 کیلومتر با 580 میلیارد ریال هزینه در مرحله اتمام عملیات اجرایی قرار دارد و با اتمام عملیات نصب گاردریل و خط کشی آماده بهرهبرداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اهمیت بزرگراه کنارگذر غربی تبریز اشاره کرد و افزود: بزرگراه کنارگذر غربی تبریز با دو باند رفت و دو باند برگشت نقش بسیار مهمی در هدایت ترافیک تبریز خواهد داشت.
تبریز پس از 11 سال نفس راحت میکشد
صادقی، به حداقل رسیدن تصادفات در ورودیهای شهر تبریز، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگیهای زیست محیطی را از جمله مزایای مهم بزرگراه کنارگذر غربی تبریز عنوان و تصریح کرد: با بهرهبرداری از بزرگراه کنارگذر غربی تبریز، کلانشهر تبریز نفس راحتی از ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهد کشید.
کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر طول از جمله طرحهایی است که تکمیل آن به برطرف شدن معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، از زمان آغاز اجرای این طرح 11 سال میگذرد و همچنان در وعده و وعیدها چشم در افق تصمیم مسئولان داریم.
وی دوران کنونی را دوران طلایی احداث زیربناهای حمل ونقل در کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 22 هزار و 500 کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی در کشور در دست اجراست.
صادقی افزود: حدود 13هزار کیلومتر شبکه ریلی، سه هزار و 500 کیلومتر شبکه آزاد راه، 5000 کیلومتر شبکه بزرگراه و 10 هزار کیلومتر راه اصلی هم اکنون در دست اجراست و تلاش میکنیم با تامین اعتبارات آنها از محل اعتبارات دولتی، مهر ماندگار، فروش سهام شرکتهای دولتی و انتشار و فروش اوراق مشارکت منابع این پروژهها را تامین کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از انتشار و فروش اوراق مشارکت از هفته آینده مورخ بیست و هشتم بهمن خبر داد و افزود: از هفته آینده فروش اوراق مشارکت برای پروژههای زیربنایی در بخش حمل ونقل آغاز میشود و با توجه به استقبال خوبی که مردم از اوراق مشارکت وزارت راه وشهرسازی در دورههای قبلی داشتهاند، انتظار میرود که منابع خوبی از این طریق برای تامین اعتبار پروژههای در دست اجرا، جذب شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از فروش 17هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژههای راهسازی و شبکه ریلی خبر داد و افزود: در این مرحله نیز 17 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر و آماده عرضه به هموطنان عزیز خواهد بود.
انتهای پیام/60002/و40/پ3003