اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان کرمانی خبر داد

تولید مجموعه طنز تنگ‌آباد در کرمان / استقبال کرمانی‌ها از آثار طنز

خبرگزاری فارس: کارگردان کرمانی گفت: مجموعه طنز اجتماعی تنگ‌آباد در کرمان تولید می‌شود.

تولید مجموعه طنز تنگ‌آباد در کرمان / استقبال کرمانی‌ها از آثار طنز

علیرضا کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در حال نگارش مجموعه طنز 30 قسمتی تنگ‌آباد برای شبکه استانی صدا و سیمای کرمان هستم.

وی بیان کرد: تاکنون 10 قسمت از این مجموعه را نوشته‌ام و در این مجموعه روستایی به نام تنگ‌آباد به تصویر کشیده می‌شود و شخصیت اصلی داستان مردی به نام ریزقربان است.

کلانتری با اشاره به اینکه رویکرد شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان در تولید آثار به گونه‌ای است که تولیدات در سطح ملی باشد تا بتوان آنها را از شبکه‌های سراسری هم پخش کرد، افزود: مجموعه طنز تنگ‌آباد را محدود به کرمان نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه طنز تنگ‌آباد به معرفی مردم استان کرمان پرداخته می‌شود، ابراز داشت: این مجموعه با حضور بازیگران مطرح کرمانی و در صورت امکان با شرکت تعدادی از بازیگران مطرح کشوری تولید می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: استان کرمان دارای بازیگران حرفه‌ای است، اما گروه‌های نمایش در این خطه باید برای پرورش بازیگران حوزه طنز تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که برای جلوگیری از تمسخر لهجه کرمانی در این اثر چه تمهیداتی اندیشیده شده است، اذعان داشت: مهمترین معضل در ارائه تمسخرآمیز لهجه‌ها در آثار تلویزیونی و سینمایی عدم وجود فیلم‌نامه و قصه خوب است که این امر افراد را مجبور به لودگی می‌کند و این امر موجب تمسخر بعضی از لهجه‌ها در آثار هنری می‌شود.

کلانتری افزود: افراد سرشناسی مانند دکتر باستانی‌پاریزی و یا هوشنگ مرادی‌کرمانی با لهجه کرمانی صحبت می‌کنند،‌ اما هیچ گاه شنونده احساس نمی‌کند که لهجه کرمانی به تمسخر گرفته شده و این امر به این علت است که علم و معلومات این افراد در پی این لهجه شیرین وجود دارد.

وی ابراز داشت: زمانی که ما فیلم‌نامه خوب نداشته باشیم، کار سطحی می‌شود و به سوی لودگی پیش می‌رود که این روند در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی هنرمندان کرمانی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است.

این کارگردان از تولید دی‌وی‌دی‌های مجموعه طنز پخ‌پخو با حمایت سرمایه‌گذران بخش خصوصی در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌این مجموعه با استقبال خوب مردم استان کرمان مواجه شد.

کلانتری ابراز داشت: مجموعه طنز «هرچه خار آید» را سال گذشته با حضور احمد پورمخبر از بازیگران مطرح کشور و جمعی از بازیگران کرمانی تولید کردیم که این اثر نیز مورد توجه مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/80019/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول