اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر:

فضای کارگاهی لازم برای تجاری‎سازی محصولات نداریم

خبرگزاری فارس: نماینده شرکت‎های مرکز رشد علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: فضای کارگاهی مناسب برای تجاری‎سازی محصولات یکی از معیارهای مهم در بازاریابی است که این مرکز فضای لازم را ندارد.

فضای کارگاهی لازم برای تجاری‎سازی محصولات نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن مختاری ظهر امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بزرگترین بازارهای ما صنایع بزرگ از جمله صنایع پتروشیمی هستند و اگر چه در مرکز رشد در زمینه توانمندی و تخصص مشکلی نداریم اما از آنجا که ملاک ارزیابی‎های این صنایع فضای کارگاهی است، نبود این فضا بزرگترین مشکل کنونی ما محسوب می‎شود.

وی افزود: برای تجاری‎سازی محصولات و جلب اعتماد بازار به فضاهای مناسب و کافی نیاز داریم و امیدواریم مسئولان در این زمینه از ما حمایت کنند.

مختاری ادامه داد: امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده در حالی که در مصداق سازمان‎ها ترجیح می‎دهند نیازهای خود را از خارج از استان تامین کنند و تحقق این شعار نیازمند کار فرهنگی است.

نماینده شرکت‎های پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر یادآور شد: مشکل ما فقط تسهیلات نیست و اگر تسهیلات داده شود اما بازاری برای فروش محصولات خود نداشته باشیم به شرکت‎هایی بدهکار تبدیل می‎شویم که قادر به ادامه فعالیت نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‎های ما کارآفرین نیستند اضافه کرد: مدرک‎گرایی دانشجویان به معضل بزرگی تبدیل شده و تغییر نگرش در این زمینه نیازمند اجرای برنامه‎های فرهنگی و ارتباط مستمر و موثر مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری و سازمان‎های کارآفرین است.

مختاری گفت: با توجه به اینکه شرکت‎های مستقر در پارک رشد می‎کنند فضای موجود در حال اشباع است.

وی اضافه کرد: در گذشته 24 هکتار زمین به پارک اختصاص داده شده اما ساخت و ساز و زیرسازی در این فضا بسیار هزینه‎بر و از عهده پارک خارج است و این در حالی است که فضای موجود بسیار محدود است و ادامه این وضعیت پارک را در آینده‎ای نزدیک با چالش مواجه می‎کند.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول