اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برخی مسئولین شأن سفر رهبری را با برگزاری کنسرت پایین می‌آورند

صفی‌یاری: کم‌کاری فرهنگی در کردستان ملموس است / رسانه منفعل در شأن نظام نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کم‌کاری فرهنگی در استان کاملا ملموس است و این مسئله توسط برخی از مسئولین مطرح می‌شود اما برخی دیگر بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند.

صفی‌یاری: کم‌کاری فرهنگی در کردستان ملموس است /  رسانه منفعل در شأن نظام نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را اتمام حجت آنان با مسئولین دانست و گفت: مردم با حضور خود ثابت کردند همواره پای کار بوده و در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب کوتاه نمی‌آیند.

وی شاخصه اصلی و وجه تمایز انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها را جوهره فرهنگی آن دانست و اضافه کرد: انقلاب ایران هم از لحاظ ساختاری، تفکر، رهبری، شکل‌گیری و هدف‌گذاری تنها به دنبال پایه‌گذاری ارزش‌های اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری از انقلاب اسلامی ایران به عنوان استمرار حکومت نبوی نام برد و گفت: تحقق اهداف اسلام و احیای ارزش‌های دینی و فرهنگی مهم‌ترین عامل شکل‌گیری انقلاب ایران بود.

وی افزود: حفظ هویت فرهنگی از دیدگاه مجامع، علمی، فکری و عناصر و عوامل پیروزی انقلاب بسیار ضروری بوده و همواره مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد:‌ حفظ هویت فرهنگی تا جایی است که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند: "اگر از لحاظ اقتصادی شکست بخوریم ملالی نیست، اما شکست در جبهه فرهنگی بسیار تأسف‌آور است".

وی گفت: بحث مظلومیت فرهنگی چند سال پیش توسط مقام معظم‌رهبری مطرح شد، اما برخی از مسئولان نگرفتند، مظلومیت فرهنگی که معظم‌له مطرح کرد مظلومیت جوهره اصلی انقلاب است که باید توسط مسئولان فرهنگی مورد توجه قرار می‌گرفت.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: جامعه مخاطب رهبری افراد داخلی بودند که با برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها جوهره فرهنگی انقلاب را تحقیر و هدف اصلی انقلاب را نادیده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها مظلومیت فرهنگی را صرفا به بحث تنزل اعتبارات نسبت می‌دهند و این نگاه ریالی مسئولین به حوزه فرهنگی مظلومیت آن را مضاعف می‌کند.

به گفته وی، شاید در برخی موارد مظلومیت فرهنگی ناشی از نبود اعتبار باشد اما کمبود اعتبار نمی‌تواند دلیل اصلی مظلومیت فرهنگی باشد.

صفی‌یاری اضافه کرد: زمانی بدون برنامه‌ریزی درست اعتبارات زیادی به حوزه فرهنگی تزریق کردند و این مهم مظلومیت این حوزه را مضاعف‌تر کرد.

وی بیان داشت: گاهی مظلومیت این حوزه به مسئولان غیرمتخصص برمی‌گردد چرا که کار فرهنگی تخصصی بوده و دادن سکان مدیریتی آن به افرادی کم‌تجربه و ناتوان ضربه‌های جبران ناپذیری را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان موازی‌کاری را هم از دلایل مظلومیت فرهنگی عنوان کرد و گفت: موازی‌کاری‌ها قاعده اصلی را برهم می‌زند و این یک نگرانی بزرگ در جبهه فرهنگی انقلاب است.

به گفته صفی‌یاری، جابجا شدن نقش‌ها و نقش‌آفرینی‌ها دلیل دیگر مظلومیت فرهنگی است که متاسفانه در نظام فرهنگی به این نتیجه نرسیده‌ایم که هرکس باید نقش خود را ایفا کند.

وی اذعان داشت: در برخی از موارد مظلومیت فرهنگی بازی در زمین دشمن است به گونه‌ای که اهدافی که توسط دشمنان در جنگ نرم دنبال می‌کند توسط نیروهای خودی اجرا می‌شود.

صفی‌یاری عدم‌ آشنایی با حوزه فرهنگ، عبور از آرمان‌های انقلاب، عبور از خط قرمزها، تعریف غلط مفهومی و معنایی فرهنگ، اولویت‌بندی ناصحیح در بحث اجرای برنامه‌ها، حرکت در مسیر نادرست، افراط و تفریط در موضوعات فرهنگی را از دیگر دلایل مظلومیت بخش فرهنگ برشمرد.

وی ادامه داد: کم‌کاری فرهنگی در استان کردستان کاملا ملموس و دغدغه‌ برخی از مسئولان است و این کم کاری‌ها توسط برخی از مسئولین مطرح می‌شود اما برخی دیگر بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند.

صفی‌یاری تصریح کرد: پاک کردن چهره مظلومیت از حوزه فرهنگی استان نیازمند مشارکت همگانی به ویژه اصحاب رسانه به عنوان قلب تپنده این حوزه است.

وی شناسایی اولویت‌ها و حرکت بر اساس برنامه‌ریزی دقیق را مهم‌‌ترین نیاز برای زلال کردن و برجسته‌سازی حوزه فرهنگی در این استان دانست و گفت: تلاش در راستای ارتقا حوزه فرهنگی در استانی چون کردستان که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی نام‌گذاری شده است، باید مضاعف و جهادی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: چهار سال از سفر تاریخی مقام معظم رهبری می‌گذرد اما اینکه چه اقداماتی در راستای تحقق منویات رهبری در این استان صورت گرفته، سوالی است که باید تمام مسئولین از خود بپرسند.

وی افزود: خلاصه کردن سفر تاریخی و معنوی مقام معظم رهبری در اجرای برخی از پروژه‌ها در حالی که بسیاری از مطالبات مقم معظم رهبری زمین مانده است دور از انصاف است و این مهم باید توسط رسانه‌ها ‌دنبال شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند و مطالبه‌گر بودن آنها موجب تحرک و پویایی بیشتر مسئولان و مدیران می‌شود.

وی گفت: رسانه‌ منفعل در شأن نظام اسلامی نیست و روح پرسشگری که باید در بدنه اصلی رسانه‌های ما قابل مشاهده باشد به چشم نمی‌آید چرا که پرسشگر بودن اصحاب رسانه در هر جامعه‌ای موجب سرعت‌بخشی به عملکرد مدیران اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف جا برای انتقاد خبرنگاران در سطح استان وجود دارد و باید پیگیری مطالبات سفر رهبری و کارهای زمین مانده در استان را با جدیت دنبال کنند.

به گفته وی، سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان مملو از برکات معنوی و مادی بود اما متأسفانه بسیاری از مسئولین شأن برکات این سفر را با برگزاری نشست‌های خبری و یا یک کنسرت پائین می‌آورند.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است میزان تحقق مطالبات سفر رهبری در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که باید توسط اصحاب رسانه پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از سفر تاریخی رهبر به استان باید در حوزه فرهنگی حرکات بزرگی صورت می‌گرفت و انتظار می‌رود مسئولان استان متناسب بودن روند نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه فرهنگی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول