اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

هویت‌بخشی به سیمای شهری کرج در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: شهردار کرج گفت: هویت‌بخشی به سیمای شهری کرج در دستور کار قرار گرفت.

هویت‌بخشی به سیمای شهری کرج در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در بازدید از برخی از مناطق شهرداری کرج اظهار داشت: کلانشهر کرج نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است تا بتواند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: وجود بافت‌های فرسوده، عدم زیبا بودن برخی از مناطق توانسته چهره شهر را به هم زده و قابلیت‌های این مناطق کمرنگ باشد.

شهردار کرج تأکید کرد: باید اقدامات اساسی به منظور زیباسازی محیط‌های مختلف کلانشهر کرج به ویژه ورودی‌های این کلانشهر انجام دهیم.

آقازاده افزود: کارشناسان این بخش می‌توانند با آشنایی با خروجی‌ها و برآیندهای استفاده از نورپردازی در سطح شهر زیباسازی‌های فراوانی را در شهر ایجاد کنند.

وی نورپردازی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر منظر شهری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین امنیت شهر و سیما و منظر شهری دارد.

شهردار کرج با بیان اینکه نورپردازی‌ها علاوه بر تأمین نیازهای تزئینی شهر در فراهم آوردن محیط بصری زیبا و توام با امنیت تاثیرگذار هستند، بیان کرد: از دیگر مباحثی که می‌توان آن را از برآیندهای کاربردی نورپردازی قلمداد کرد، هویت‌بخشی به سیمای شهر در شب می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه، سیمای شهری باید دارای شکل و محتوای معنادار و مفهومی باشد، افزود: در این خصوص نیاز است طرح‌های زیباسازی با محور اقدامات کارشناسی و با بهره‌گیری از ایده‌های خلاق اجرایی شوند.

شهردار کرج با بیان اینکه نورپردازی نقش اساسی در زیباسازی محیط شهری دارد افزود: متأسفانه کرج در بحث نورپردازی بسیار ضعیف است.

آقازاده، نورپردازی و طراحی نور را هنر و علم زیباسازی ذکر و عنوان کرد: با توجه به این مهم و با در نظر گرفتن ضعف سیما و منظر شهری در خصوص نورپردازی‌ها نیاز است کارشناسان زیباسازی با درک صحیح از نحوه عملکرد منابع نوری به عنوان ابزارهایی فنی و هنری نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری سمیناری مرتبط با موضوع نورپردازی‌های شهری در کرج خبر داد.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول