اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات قصرشیرین:

قصرشیرین یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین گفت: قصرشیرین یکی از شهرهای مهم کشور در تولید گوشت سفید و پروتئین است.

قصرشیرین یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در کشور است

شاهین کردرستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین گفت: مجتمع پرورش ماهی و میگو شهدای قصرشیرین به مساحت هشت هزار هکتار در جنوب‌شرقی شهرستان قصرشیرین واقع شده است و آب مزارع پرورش ماهی از رودخانه الوند تامین می‌شود.

کردرستمی با بیان اینکه فاز اول این پروژه با مساحت یک‌هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در فاز اول این پروژه، تعداد 63 مزرعه در حال فعالیت هستند که در این مزارع، ماهی‌های گرم آبی فیتوفاک، کپور، آمور، بیک‌هد و میگو آب شیرین پرورش داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه برای پرورش ماهی‌های گرم آبی ایده‌آل است، تاسیسات زیربنایی با اعتبارات دولتی احداث شده و مزارع در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

رئیس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین استفاده از آب رودخانه الوند، استفاده از زمین‌های درجه 3 و 4 که قابلیت کشاورزی ندارند، تولید گوشت سفید به‌عنوان منبع پروتئین را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: مهمترین هدف این طرح، اشتغال‌زایی در منطقه محروم قصرشیرین است.

کردرستمی با بیان اینکه در این طرح 45 بهره‌بردار در قالب یک تعاونی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تولیدات مجتمع‌های پرورش ماهی با توجه به نزدیکی به بازار عراق به این کشور صادر می‌شود که این خود از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: تکثیر میگو آب شیرین در شهرستان قصرشیرین توسط اداره شیلات این شهرستان انجام می‌گیرد و پست لارو تولیدی در اختیار مزرعه‌داران برای پرورش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول