اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود وعده‌های داده شده

سد مخزنی سرابی تویسرکان دهه فجر آبگیری نشد

خبرگزاری فارس: با وجود وعده‌های داده شده، در دهه فجر امسال نیز به علت پرداخت نشدن طلب پیمانکار، سد مخزنی سرابی تویسرکان آبگیری نشد.

سد مخزنی سرابی تویسرکان دهه فجر آبگیری نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یکی از طرح‌های کلیدی و عمده تویسرکان در ایام دهه مبارکه سی و چهارمین بزرگداشت پیروزی انقلاب امسال آبگیری سد سرابی تویسرکان بود که به علت عدم پرداخت طلب پیمانکار پس از چند سال باز هم محقق نشد.

علاوه بر مسئولان استانی و شهرستانی امیر خجسته نماینده معین شهرستان تویسرکان در مجلس نیز در بین‌الصلاتین نماز جمعه صراحتاً  آبگیری قطعی سد سرابی در قالب طرح مهر ماندگار را به نمازگزاران تویسرکان اعلام کرد.

در مصاحبه‌های مکرر رسانه‌‌ها نیز با مسئولان حتی با نماینده معین همه بر این مهم تأکید کردند در دهه فجر سال جاری سد مخزنی سرابی تویسرکان آبگیری خواهد شد اما این مهم صورت نگرفت.

به گفته مسئولان در اخبار متعدد تاکنون 25 میلیارد تومان اعتبار هزینه سد شده است و طلب پیمانکار سد نیز 17 میلیارد تومان است که تاکنون 2 میلیارد و یا 3 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

ساخت سد سرابی از سال 82 به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی و جلوگیری از بروز سیلاب‌ها آغاز شده است، این سد در 10 کیلومتری شرق تویسرکان با حجم مخزن 9.5 میلیون مترمکعب و ظرفیت تنظیم 11.5 میلیون مترمکعب منبعی بسیار ارزشی برای ذخیره و تزریق آب شهرستان به شمار می‌رود.  

سد سرابی از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی در ارتفاع 79 متر و طول تاج 287 متر است که ظرفیت ذخیره 7 میلیون متر مکعب از این مخزن صرف بخش شرب خواهد شد.

شبکه خط انتقال آب و تصفیه‌خانه سد سرابی از جمله طرح‌هایی است که برای تأمین آب شرب شهرستان در دهه فجر سال جاری کلنگ‌زنی شد.

گفتنی است این سد طرحی بسیار ارزشمند در تزریق آب شرب و آب کشاورزی به شهر تویسرکان با توجه به شرایط کم بودن منابع زیرزمینی آب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89010/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول