اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان بویراحمد:

80 درصد سیب باغات بویراحمد صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان بویراحمد گفت: 80 درصد محصولات باغی شهرستان بویراحمد صادر می‌شود و 20 درصد باقی مانده، میزان مصرف این شهرستان است.

80 درصد سیب باغات بویراحمد صادر می‌شود

کاظم میرقادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تولیدات باغی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: تولیدات باغی در این شهرستان شامل گندم، جو، ذرت، انگور، سیب و گردو بوده که بیشترین تولیدات آن سیب باغی با 80 هزار تن در سال می‌باشد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: این اداره خدماتی از جمله نهاده‌های کشاورزی (کود، سم و بذر)، توزیع و خرید نهال، حفر گوده، خدمات مشاوره فنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی را به متقاضیان و کشاورزان ارائه می‌دهد.

میرقادری تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته 80 درصد محصولات باغی شهرستان بویراحمد به استان‌های شیراز، اهواز، اصفهان و تهران صادر می‌شود که 20 درصد باقی مانده میزان مصرف این شهرستان است و بیشترین محصولات گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه و گل رز در سطح این شهرستان است.

میرقادری عدم ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان را از مشکلات مهم نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم ظرفیت کافی محصولات باغی و کشاورزی در سردخانه‌های استان‌های همجوار نگهداری و در زمان نیاز به شهرستان و استان وارد می‌شوند که این هزینه‌ی زیادی را برای کشاورزان دارد.

وی دیگر مشکلات کشاورزان در شهرستان بویراحمد را کمبود آب، کوچک بودن قطعات و گران بودن نهاده‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: آب و هوا و شرایط مناسب جهت گسترش بخش کشاورزی در تمامی زمینه‌ها در این شهرستان امکان‌پذیر بوده از این رو می‌طلبد مسئولان ارشد توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی این شهرستان داشته باشند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان بویراحمد به پایلوت بودن منطقه کاکان اشاره کرد و گفت: در منطقه کاکان این شهرستان 120 هکتار از مزارع سیب این منطقه به عنوان محصول سالم و پایلوت به منظور کاهش سموم و کودهای کشاورزی و تولید میوه سالم و اورگانیک بوده که در سال جاری در این منطقه 3 هزار تن برداشت محصول داشتیم.

میرقادری علت انتخاب این منطقه را محصور بودن و رضایت کشاورزان به این سیستم عنوان کرد و گفت: امیدواریم در افقی روشن شاهد افزایش محصولات بیولوژیک در سطح این استان باشیم.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول