اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد:

یزد رتبه نخست تولید بلدرچین در کشور را به خود اختصاص داد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت: با توجه به وجود 13 واحد پرورش بلدرچین، یزد مقام نخست تولید گوشت بلدرچین را به خود اختصاص داده است.

یزد رتبه نخست تولید بلدرچین در کشور را به خود اختصاص داد

نادر سلیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: شهرستان میبد با دارا بودن هشت واحد صنعتی بلدرچین بیشترین سهم را در تولید تخم و گوشت این پرنده داراست و در کل استان نیز 13 واحد پرورش بلدرچین وجود دارد که ظرفیت پرورش دو میلیون و 194هزار قطعه بلدرچین را دارند.

وی افزود: 50 درصد گوشت تولیدی بلدرچین به خارج از استان صادر می‌شود و سن بلوغ پایین، سن مناسب کشتار، تولید تخم بالا، کوتاهی فاصله بین نسل‌ها، کیفیت مطلوب گوشت، هزینه‌های ثابت و جاری مناسب، همه و همه عواملی است که سبب شده سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش بلدرچین روز به روز در استان یزد توسعه یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد در بخشی دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان یزد در زمینه راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری در کشور رتبه نخست را داراست و با بهره‌گیری از 2میلیون و 854 هزار و 278 واحد دامی، سالانه 195 هزار تن شیر خام، 13 هزار تن گوشت قرمز و 40هزار و 145 تن انواع طیور را تولید می‌کند.

سلیم عنوان کرد: در زمینه تولید گوشت طیور شهرستان تفت از شهرستان‌های پیشرو است و مهریز در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره سهم بالای شهرستان طبس در تولید گوشت قرمز اظهار داشت: این شهرستان به دلیل دارا بودن بیشترین دام سبک در استان یزد حائز رتبه برتری در تولید گوشت قرمز است و شهرستان یزد در رتبه بعدی قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد افزود: ساخت کشتارگاه‌های صنعتی و مدرن در سال‌های گذشته در کنار سالن‌های پرورش بلدرچین همچنین انتصاب ناظر شرعی در کشتارگاه برای نظارت بر رعایت اصول ذبح شرعی از مهم‌ترین اقدامات معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/2464/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول