اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از راهپیمایی 22 بهمن در قم

خروش مردم در تجدید میثاق با انقلاب و رهبری

خبرگزاری فارس: اقشار مختلف مردم قم در حالیکه مراجع عظام تقلید و مسئولان شهر و استان در میان آن‌ها بودند بار دیگر با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند.

خروش مردم در تجدید میثاق با انقلاب و رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، راهپیمایی 22 بهمن امسال در قم شور و هیجانی دیگر داشت؛ تحریم، تهدید، حیله‌ای به نام مذاکره و هر نوع فریب کاری و دشمنی از سوی استکبار نتوانست ملت را از حضور در این گردهمایی عظیم که یادآور همدلی و همبستگی 34 سال پیششان است باز دارد.

مردم ایران و قم امروز حماسه‌ای دیگر آفریدند و صفحه‌ای دیگر از کتاب انقلاب را نوشتند که «تا زنده‌ایم، ما پیرو ولایتیم».

امروز عباراتی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» همچون سال‌های گذشته محوری‌ترین شعارهای مردم قم بود اما با توجه به شرایط کنونی و تأکیدات مقام معظم رهبری پلاکاردها و شعارهای مردم نیز حال و هوایی دیگر یافته بود؛ «آمریکا در صدد تحریم است، مسئولان اختلاف روا نیست» و شعارهای دیگری که همه آن‌ها حاکی از نارضایتی مردم از پرداختن مدیران کشور به حاشیه و تاکید بر توجه مسئولان به فرامین رهبری مبنی بر حفظ وحدت بود.

حضور اقشار مختلف مردم از روحانی، بازاری، کارمند، ورزشکار، زن، مرد، پیر و جوان و حتی کودکان در این راهپیمایی چشمگیر بود به طوری که سراسر مسیر تعیین شده یعنی میدان مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه، چهار راه شهدا، خیابان ارم و صحن‌های حرم کریمه اهل بیت(ع) همزمان مملو از جمعیت بودند و حرکت راهپیمایان نیز با کندی صورت می‌گرفت زیرا جایی برای افزایش جمعیت وجود نداشت.

در راهپیمایی امروز حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، امینی و هاشمی شاهرودی و نیز سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، مسئولان قم مانند پیریایی استاندار قم، مدیران کل ادارات دولتی هم با مردم ولایت‌مدار قم همراه شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، امام راحل و انقلاب است،‌ اظهار کرد: این حضور پرشور به نوعی پاسداشت از یک دستاورد بزرگ است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که حلقه‌های آخر شگردها و ماجراجویی‌های آمریکا را درک می‌کنیم،‌ حضور حماسی ملت نشانه این است که رفتارها و فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا بر استقامت مردم هیچ تأثیری ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان سست کردن اراده ملت است،‌ اضافه کرد: این حضور حماسی و استقامت و پایداری ملت این پیام را به دشمنان می‌دهد که آن‌ها باید خواسته‌های خودشان را متعادل کنند و نمی‌توانند رفتارهای خود را این گونه به ملت تحمیل کنند.

وی همچنین در جمع راهپیمایان 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در دوران ستم‌شاهی ندای رهبر انقلاب توسط روحانیت مبارز برای ملت ایران تبیین می‌شد اظهار کرد: تحلیل‌گران غربی در آستانه انقلاب دارای چند نظر متفاوت بودند.

وی افزود: گروهی بر این عقیده بودند که گروه‌های چپ می‌توانند در ایران موج‌سواری کنند بنابراین تلاش می‌کردند عزم سیاست‌مداران غربی را در سرکوب انقلاب قوی‌تر سازند و در همین راستا ژنرال هایزر را به ایران اعزام کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف غرب به راه انداختن یک کودتا در ایران بود گفت: بر اساس گفته فرماندهان ارتش آمریکا، اعزام هایزر در همین راستا صورت گرفت تا رژیم شاه را که با غیر انسانی‌ترین روش‌ها مبارزان را به شهادت می‌رساند، همچنان بر سر کار نگه دارد.

*مردم بصیرت خود را به رخ دشمن کشیدند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی هم امروز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن همه ساله بیشتر از سال‌های گذشته است،‌ اظهار کرد: سال‌های گذشته شاهد این ازدحام و جمعیت در راهپیمایی نبودیم و این نشان از بصیرت و آگاهی مردم دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش فشارها و مشکلاتی که از سوی دشمنان بر ایران تحمیل شده است مردم برای حضور مصمم‌تر هستند و بارها نشان داده‌اند همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر می‌شوند تا از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نمی‌دانیم بالاخره دشمن چه زمانی می‌خواهد سر عقل بیاید، ‌اضافه کرد: این حماسه‌ها باید دشمن را تاکنون به نقطه روشنی می‌رساند اما آن‌ها نمی‌خواهند این حقیقت را درک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران به روشنی الگوی تمام دنیا شده است، تصریح کرد: ملت‌ها و کشورهایی که در آن‌ها بیداری اسلامی صورت گرفته است باید از استقامت ملت ایران یاد بگیرند و این امر موجب می‌شود تا آنان به هدف خود برسند و دشمنان را از صحنه کشورهای خود حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با این استقامت برای خودش استقلال و عزت آفرید، اضافه کرد: این استقلال آینده روشنی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز دشمنان متوجه شده‌اند جمهوری اسلامی الگوی تمام ملت‌های دنیا شده است و به همین دلیل می‌خواهند جلوی پیشرفت این نظام را بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه همیشه مردم در مسائل سیاسی جلوتر از مسئولان هستند، اضافه کرد: مردم در مسائلی که اصل نظام و انقلاب است، هیچ تردید و اختلافی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ما نباید دنبال ایجاد اختلاف و فتنه باشند، ‌تصریح کرد: متأسفانه اقدامات برخی از مسئولان درست در مقابل حرکت ملت و فرمایشات رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مسئولان بدانند اگر بخواهند در مسیر فتنه‌انگیزی استقامت داشته باشند و اختلافات را در کشور توسعه دهند، ملت آن‌ها را ترک خواهند کرد.

*اراده و استقامت ملت مثالزدنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری نیز در این راهپیمایی باشکوه حاضر بود و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه روز 22 بهمن تجلی اراده مردم مؤمن در ایران اسلامی است اظهار کرد: ملت ایران در سال 57 در صفوف یکپارچه با زعامت امام خمینی(ره) در مسیر سرنگونی رژیم استبداد پهلوی قدم گذاشته و مبارزه علنی و همه جانبه علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را آغاز کردند و امروز که 34 سال از این حرکت منسجم و پیروزمندانه می‌گذرد با همین صفوف وحدت آمیز یک کارنامه افتخار آمیز با زعامت رهبر معظم انقلاب در مسیر تکامل بخشی انقلاب اسلامی و قطع همه نوع وابستگی به قدرت‌های استکبار جهانی اعم از سیاسی، اقتصادی و علمی حرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه با قدرت ایستادگی و اعتماد به نفس و باورهای عمیق توانستیم حرکت کنیم ‌تصریح کرد: امروز بسیار مبارک است چون هر روزمان بهتر از گذشته بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه اراده قوی، عزم ملی و ایمان همه جانبه از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران است اضافه کرد: مردم ایران همچون آهنی هستند که هر قدر به کوره می‌روند گداخته‌تر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما به دلیل فشارها و تحریم‌ها توانسته است محکم‌تر و مقاوم‌تر شده و از ظرفیت‌های خود استفاده بیشتری کند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقام اول علمی منطقه است و شاهد ابتکار، خلاقیت و توسعه تسلیحات نظامی و موشکی در کشور هستیم.

عرب انصاری با اشاره به اینکه امروز قدرت‌های استکباری به نظاره نشسته‌اند تا حضور مردم را در صحنه ارزیابی کنند،‌ اظهار کرد: امسال حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده است و این نشان‌دهنده پیغام روشنی برای سران استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران بصیرت و آگاهی عمیقی از توطئه دشمنان نظام دارند اضافه کرد: از آنجا که ملت ایران می‌دانند آمریکا و استکبار با انسجام بیشتری برای مقابله با نظام آماده است،‌ امروز حضور جدی و گسترده‌تری در میدان داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: این حضور باشکوه و با عظمت ملت ایران قطعاً معادلات و نحوه مقابله دشمنان با ایران، انقلاب و مردم را تغییر می‌دهد.

عرب انصاری با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دشمنان با تبلیغات سوء خود می‌‌کوشیدند تا از حضور مردم در این راهپیمایی جلوگیری کنند، اظهار کرد: تمام تیرهای آن‌ها به سنگ خورد و دشمن مانند همیشه و مأیوس‌تر از گذشته شکست خورد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز شور بهمن 57 در وجود مردم ایران زمین نهفته است، اظهار کرد: این راهپیمایی اثبات این ادعا است و ما می‌‌بینیم مردم با چه شور و هیجانی به شادی پرداخته و پس از 34 ‌سال این پیروزی را جشن می‌‌گیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: قطعاً این راهپیمایی بیانگر پویندگی و بالندگی انقلاب است و همه آن‌هایی که این حضور پرشور را می‌‌بینند شاهد یک حرکت ملی و عزم راسخ هستند.

عرب انصاری اضافه کرد: دشمنان نظام ببینند که مردم پس از گذشت بیش از 30 سال همچنان مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و نسبت به این ارزش‌ها پایبند هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با وجود مشکلات و سختی‌ها پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده است، افزود: این مردم نشان دادند هیچ مسئله‌ای نمی‌‌تواند آن‌ها را از همراهی انقلاب و ایستادگی در برابر آرمان‌‌های انقلاب اسلامی دور کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه مردم انقلاب و نظام اسلامی را از خودشان می‌دانند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در همه صحنه‌‌ها برای حفظ نظام و انقلاب حضور پرشور داشته و دارند.

عرب انصاری با بیان اینکه قطعاً خیزش و بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران درس گرفته است، اظهار کرد: الگوی بی‌‌بدیل قیام مردم خاورمیانه و شمال آفریقا ایران اسلامی است و امیدواریم هر روز شاهد گسترش این موج اسلام‌خواهی در همه دنیا باشیم.

*ملت سیلی محکومی به گوش استکبار نواخت

سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) هم در حاشیه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن قم در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس سالروز پیروزی انقلاب را سرآغاز تشکیل حکومت اسلامی ایران دانست و افزود: از آغاز انقلاب تاکنون بینش و بصیرت سیاسی و آگاهی ملت ایران افزایش یافته که نمونه بارز آن شرکت گسترده در راهپیمایی امروز است.

وی افزود: هر زمان که دشمنان تهدیدات بیشتری علیه انقلاب داشته‌اند حضور مردم هم در صحنه‌های وحدت مانند راهپیمایی 22 بهمن تقویت شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه مردم قم مانند گذشته که حضور ملت فتنه‌های گوناگون علیه انقلاب را خنثی کرد وارد عمل شدند گفت: امروز هم شاهد هستیم که صفوف مستحکم مردم در راهپیمایی امروز همه نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده که مردم ایران پشتیبان رهبر و گوش به فرمان ولی امر زمانشان هستند و به یقین سخنان غرب حرف جدیدی نبوده و دشمنان سعی می‌کنند با تحریم‌ها و تهدیدها ملت ایران را از این پشتیبانی منصرف کنند اما این حضور گسترده و فراگیر سیلی محکمی بر گوش استکبار جهانی نواخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم در جمع راهپیمایان 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه مردم ایران نه اهل بداخلاقی هستند و نه بداخلاقی‌های سیاسی را تحمل می‌کنند اظهار کرد: ملت ایران هیچ وقت از انقلاب و آرمان‌های آن دست بر نمی‌دارند.

وی افزود: تجدید میثاق با ارزش‌های مد نظر امام راحل و شهدا هدف راهپیمایی 22 بهمن است و مردم ما هیچ گاه دست از این آرمان‌ها و اهداف بر نخواهند داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه راهپیمایی امروز ملت ایران پیام ویژه‌ای برای دشمنان داشت گفت: مردم ما نشان دادند که با چند حرکت یا حرف غرب دست از انقلاب خویش بر نمی‌دارند؛ منصرف کردن ملت مسلمان ایران از انقلاب آرزویی است که استکبار با خود به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: راهپیمایی باشکوه ملت ایران به ویژه مردم قم در 22 بهمن امسال خاری در چشم دشمنان و گلی بر سر رهبر انقلاب ایران بود.

سعیدی در پایان با تاکید بر اطاعت از فرامین رهبری توسط مردم و مسئولان بیان داشت: همه باید در مسیر انقلاب ثابت قدم باشند و اتحاد میان خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول