اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

برای میانجیگری در مذاکرات صلح

«مولانا فضل‌الرحمان» عازم قطر شد

خبرگزاری فارس: مولانا فضل‌الرحمان رهبر گروه مذهبى «جمعیت علماى اسلام» و یکى از افراد نزدیک به طالبان، براى کمک به پیشرفت و میانجیگری در مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان، عازم «دوحه» پایتخت قطر شده است.

«مولانا فضل‌الرحمان» عازم قطر شد

به گزارش فارس، «حافظ حسین احمد» یکى از اعضاى این حزب، طى سخنرانی در جلسه‌اى در منطقه «نوشهر» ایالات «خیبر پختونخواه» گفت: مولانا فضل‌الرحمان با تعدادی از نمایندگان مناطق قبایلى، به قطر رسیده است. 

وى افزود که مولانا فضل الرحمان، براى توسعه و پیشرفت گفت‌وگوها بین دولت افغانستان و طالبان در قطر، میانجیگرى خواهد کرد.

به نقل از «پژواک»، حافظ حسین گفت که پیش از این مذاکره بین گروه‌هاى دخیل در مسئله آغاز شده است، اما مولانا فضل‌الرحمان، نقش تسهیل کننده و عامل پیشرفت این گفت‌وگوها را بر عهده خواهد داشت.

«مولانا اجمل‌خان» سخنگوى حزب یادشده در گفت‌وگو با «گلف تایمز» رسانه قطری تأیید کرده است که مولانا فضل‌الرحمان وارد پایتخت قطر شده است، اما وزارت خارجه پاکستان تاکنون به صورت رسمى در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

سخنگوى حزب جمعیت علماى اسلام افزود: مولانا فضل‌الرحمان، 3 روز در قطر خواهد ماند.

ماه گذشته طالبان در نشست پاریس اعلام کردند که تنها مرجع رسمی آنان برای مذاکره دفتر قطر است و به صورت تلویحی نقش شورای عالی صلح افغانستان را در خصوص برقراری و ایجاد صلح پایدار بی‌تأثیر دانستند و بر ضرورت ایفای نقش افراد مصلح در این زمینه تأکید کردند.

نماینده طالبان در نشست پاریس، که در آن نمایندگانی از حزب اسلامی، گروه‌های اپوزیسیون و دولت افغانستان حضور داشتند، از فرد خاصی به عنوان مصلح نام نبرد، اما شاید مولانا فضل‌الرحمان از منظر آنان یکی از این افراد مصلح باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول