اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اختلاف بر سر سپر موشکی روی روابط روسیه و ناتو تاثیر می‌گذارد

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در ناتو نسبت به تاثیر جدی و منفی اختلاف طرفین در مورد سپر موشکی اروپایی بر روی همه ابعاد همکاری‌های دوجانبه در چارچوب شورای روسیه-ناتو هشدار داد.

اختلاف بر سر سپر موشکی روی روابط روسیه و ناتو تاثیر می‌گذارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الکساندر گروشکو" نماینده دائم روسیه در ناتو اعلام کرد که عدم توافق طرفین در زمینه ایجا سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی می تواند تاثیر جدی و منفی روی همه ابعاد همکاری‌های روسیه و ناتو در تمامی زمینه داشته باشد. 

گروشکو امروز، شنبه در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری گفت: روابط بین روسیه و ناتو به سمت خلاء توسعه نمی‌یابد. پایه و اساس این روابط برقراری ثبات راهبردی است و به همین دلیل اگر توازن هسته‌ای موجود در نتیجه تحقق طرح آمریکا برای استقرار مرحله به مرحله سامانه‌های دفاع ضد موشکی در خاک اروپا که از حمایت کامل ناتو برخوردار است، برهم بخورد، در این صورت همه ابعاد همکاری‌های مسکو و بروکسل در چارچوب طرح‌های مشترک شورای روسیه-ناتو، بشکل جدی تحت تاثیر منفی این اختلاف مورد آسیب جدی قرار خواهند گرفت.

به عقیده این دیپلمات بلندپایه، هم در مسکو و هم در بروکسل این مسئله را به خوبی درک می‌کنند که موضوع ایجاد سپر موشکی اروپایی نقشی کلیدی برای مشارکت روسیه و ناتو دارد، به همین دلیل شکست در زمینه همکاری در این زمینه، تاثیر جدی بر همه ابعاد همکاری‌ها در چارچوب شورای روسیه-ناتو خواهد گذاشت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول