اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با هشدار در مورد خطر مسابقه تسلیحاتی

میدویدیف: مواضع روسیه و آمریکا درباره سپر موشکی بهم نزدیک نشده است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه مواضع مسکو و واشنگتن در خصوص مسئله دفاع ضد موشکی بهم نزدیک نشده، هشدار داد در صورت عدم سازش روسیه و آمریکا امکان بروز مسابقه تسلیحاتی جدیدی در آینده بسیار جدی است.

میدویدیف: مواضع روسیه و آمریکا درباره سپر موشکی بهم نزدیک نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه اعلام کرد که هنوز نزدیکی در مواضع روسیه و آمریکا در زمینه سامانه دفاع ضد موشکی بوجود نیامده و خطر بروز مسابقه تسلیحاتی جدیدی در آینده همچنان باقی مانده است.

میدویدیف روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» آمریکا گفت: اگر بخواهیم از خود این موضوع صحبت کنیم، باید گفت که اختلافات همچنان حفظ شده و هنوز هیچ سازشی مشاهده نمی‌شود. مشکلات مربوط به مسئله دفاع ضد موشکی حل نشده و اتفاق نظری بین طرفین بوجود نیامده است. هر یک از ما همچنان بر مواضع قبلی خویش اصرار دارد: ایالات متحده یک حرف می‌زند و مواضع فدراسیون روسیه چیز دیگری است و دو طرف نتوانسته‌اند مواضع خویش در این خصوص را بهم نزدیک کنند.

نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه مقامات مسکو همچنان آماده مذاکرات در رابطه با سپر موشکی هستند، افزود: ما مایل نیستیم که نسل آینده سیاستمداران ما در سال 2019 یا سال 2020 تصمیم بگیرند که صفحه تازه‌ای از مسابقه تسلیحاتی را باز کنند. چنین خطری کاملا جدی است و همه، چه در روسیه و چه در آمریکا به این مسئله واقف هستند و به همین دلیل ما هنوز امکان آن را داریم تا از بروز این مسئله جلوگیری کنیم.

میدویدیف همچنین پیش بینی کرد که در دوره دوم ریاست‌جمهوری "باراک اوباما" ممکن است این مسائل با شفافیت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند و احتمالا منظور رئیس‌جمهوری آمریکا از این سخن که «واشنگتن در صورت پیروزی وی در انتخابات سازش بیشتری در مورد سپر موشکی نشان خواهد داد»، دقیقا همین مطلب بوده است.

نخست وزیر روسیه در عین حال از دولت آمریکا انتقاد کرد که نه مایل است تا به همراه روسیه سامانه دفاع ضد موشکی در اروپا بوجود آورد و نه به روسیه در مورد جهت‌گیری ضدروسی سامانه در حال ایجاد تضمین می‌دهد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول