اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار کردستان

بهره‌برداری از 18 طرح خدماتی و آموزشی در قروه آغاز شد

خبرگزاری فارس: در گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از 18 طرح خدماتی و آموزشی با حضور معاون استاندار کردستان در شهرستان قروه آغاز شد.

بهره‌برداری از 18 طرح خدماتی و آموزشی در قروه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه فاز نخست ساختمان مرکز علمی کاربردی قروه به عنوان بزرگترین فضای آموزشی بخش خصوصی در غرب کشور در زمینی به مساحت هزار و 850 مترمربع نخستین طرحی بود که به بهره‌برداری رسید.

رییس مرکز علمی کاربردی قروه در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز در 5 طبقه با زیربنای 4 هزار و 200 مترمربع شامل 30 کلاس درس و سالن‌های ورزشی، سلف سرویس و آمفی تئاتر است.

ناصر شکری با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: 100 درصد اعتبار هزینه شده توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و برای اتمام آن 10 میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 600 دانشجو در 10 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و برای 70 نفر نیز شغل ایجاد شده است. 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان نیز در این مراسم گفت: از 17 مرکز علمی کاربردی موجود در سطح استان 5 مرکز به بخش خصوصی اختصاص دارد.

یوسف رستمی با اشاره به اینکه متوسط  عمر احداث فضاهای آموزشی این دانشگاه در استان کمتر از یک سال است.

وی تصریح کرد: 10 هزار مترمربع فضای آموزشی اختصاصی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان احداث شده است.

انبار ذخیره و نگهداری سیب‌زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع و زیربنای هزار مترمربع و ظرفیت ذخیره‌سازی 2 هزار تن محصول دیگر طرحی بود که دیروز به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: شهرستان قروه با تولید 510 هزار تن انواع محصول زراعی در سال، 4/1 تولیدات کردستان را به خود اختصاص داده است.

خسرو کریمی‌پناه با اشاره به اینکه قروه رتبه نخست تولید سیب زمینی و گندم کردستان را داراست افزود: این شهرستان رتبه دوم تولید گندم در کشور را نیز داراست.

وی با اشاره وجود 93 انبار فنی و نیمه فنی نگهداری سیب‌زمینی در شهرستان با ظرفیت نگهداری 120هزار تن محصول گفت: با توجه به تولید سالانه 200 هزارتن سیب زمینی در قروه، نیاز شهرستان 10 برابر فضاهای موجود است.

دبیرستان 9 کلاسه نیمه شعبان دزج با زیربنای آموزشی هزار و 268 مترمربع از مصوبات سفر مقام معظم رهبری سومین طرحی بود که بهره‌برداری شد.

مدرسه 6کلاسه شهید فعله‌گری روستای شیروانه با 829 مترمربع زیربنای آموزشی و مدرسه راهنمایی روستای یالغوزآغاج با زیربنای 847 مترمربع، خوابگاه پسرانه دده‌جانی سریش آباد با زیربنای رفاهی 848 مترمربع و 19 اتاق به ظرفیت 80 نفر دیگر طرح‌هایی بود که بهره‌برداری شد.

طرح مقاوم‌سازی 12 فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی قروه نیز به صورت همزمان بهره‌برداری شد.

علی شیرزادی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان  در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: از مجموع 34 طرح آموزشی مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان تا کنون 24 طرح بهره‌برداری و بقیه طرح‌ها تا تیرماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

برای احداث این طرح‌ها در مجموع 93 میلیارد و 420 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/7909/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول