اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد شدید خطیب جمعه نجف از بی‌توجهی سازمان همکاری اسلامی به تحولات بحرین

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه نجف اشرف از بی‌توجهی سازمان همکاری اسلامی به بحران بحرین و عدم موضع‌گیری جدید علیه اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید خطیب جمعه نجف از بی‌توجهی سازمان همکاری اسلامی به تحولات بحرین

به گزارش خبرنگار فارس در نجف اشرف، «سید صدرالدین القبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف، بیانیه پایانی نشست سران سازمان همکاری اسلامی در قاهره را به دلیل آنکه هیچ راهکاری برای بحران بحرین ارائه نکرده، مورد انتقاد قرار داد.

وی از اینکه نشست سران دولت‌های عضو سازمان همکاری اسلامی هیچ طرحی برای پایان دادن به بحران بحرین ارائه نکرد و موضعی جدی در قبال اسرائیل که برای قطعنامه‌های سازمان ملل احترامی قائل نیست، نگرفت، ابراز نارضایتی کرد.

وی در سخنرانی امروز خود در حسینیه فاطمیه، از شخصیت‌های سیاسی عراق خواست تا بحران سیاسی این کشور را به رسمیت بشناسند و به نادیده گرفتن تظاهرات‌ها و منحصر کردن آن به دخالت‌های خارجی بسنده نکنند.

شیخ قبانچی از همه خواست تا به نقشه راه ترسیمی از سوی مرجعیت توجه کنند.

وی افزود: مرجیعت نقشه راهی را برای عراق ترسیم کرد و ما اکنون تاکید می‌کنیم که این نقشه راه، تنها راهکار موجود برای حل بحران عراق است. این نقشه راه، شامل پذیرش وجود یک بحران حقیقی در کشور و وجود مطالبات حقیقی و مشروع مردمی است.

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که نباید تظاهرات‌های مردمی را به طور کامل نادیده گرفت. درست نیست که بحران کنونی را نادیده بگیریم و همه آن را به گردن دخالت‌های خارجی بگذاریم. هرچند که چنین دخالتی وجود دارد و از سوی ما مردود است.

وی از همه خواست که قانون اساسی کشور را به رسمیت بشناسند و به راهکار حل این بحران و پاسخگویی به مطالبات قانونی تظاهرات‌کنندگان بیاندیشند نه درگیری‌های طائفه‌ای.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول