اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

نماینده جنبش 14 فوریه بحرین

جبهه‌ای جهانی علیه ملت بحرین تشکیل شد/تغییر در بحرین کلید تغییر در منطقه است

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین گفت که هر گونه تغییر در بحرین کلید تغییر در منطقه خواهد بود.

جبهه‌ای جهانی علیه ملت بحرین تشکیل شد/تغییر در بحرین کلید تغییر در منطقه است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، راشد الراشد نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین در نشست «شکوه مقاومت از فلسطین تا بحرین» گفت: امام خمینی دستاوردی داشت که پس از 3 دهه هنوز نمی‌توان ابعاد آن را توضیح داد اما به طور صریح 4 ویژگی را درباره وی ذکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام خمینی طرح و برنامه ویژه‌ای داشت، گفت: هدف امام برپایی نظام سیاسی اسلامی بود، به همین دلیل است که امام از همان روزهای اولیه جنبش خود نظریه نظام سیاسی اسلامی را مطرح کرده و در آن راستا گام برداشت.

نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین، ویژگی دوم امام را سازش‌ناپذیر بودن وی در برابر غرب دانست و گفت: امام هیچگاه به دنبال ترجیح دادن اهداف حزبی و طایفه‌ای نبود و بر همین مبنا برنامه خود را پیش می‌برد.

الراشد دنبال کردن آزادی، کرامت، رفاه و عدالت برای همه مسلمانان و انسان‌ها را از دیگر ویژگی‌های امام خواند و افزود: آمادگی برای فداکاری ویژگی چهارم امام بود که برای تحقق آرمان اسلامی از خودگذشتگی کرده و در این مسیر قدم گذاشت که این ویژگی‌ها را باید یک رهبر امت اسلامی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات سوریه گفت: مواضعی که اتخاذ می‌کنیم از حق تعیین سرنوشت ملت‌ها سرچشمه می‌گیرد. کشورهایی مثل قطر و عربستان، سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها می‌گذارند تا مردم سوریه را به قتل برسانند و بهترین راه برای مقابله با آن مقاومت است و هرگونه مذاکره‌ای که مشروعیت بخشی به آنها را در پی دارد رد می‌کنیم.

نماینده جنبش 14 فوریه در خصوص نقش ترکیه در منطقه گفت: ترکیه باید نقش یک قدرت منطقه‌ای را بازی می‌کرد اما در تحولات سوریه نقش این کشور در شأن قدرت منطقه‌ای نبوده و با این سیاست خود محور مقاومت را هدف قرار داده و ناتو و غرب را به عمق کشورهای اسلامی وارد کرد.

راشد ادامه داد: ترکیه می‌توانست نقشی مهمتر از این در منطقه  در راه اهداف امت اسلامی داشته باشد.

وی در خصوص تحولات بحرین اظهار داشت: مقاومت در برابر استبداد موضوع جدیدی در تاریخ بحرین نیست. هدف اصلی ما پیگیری حق تعیین سرنوشت است و درباره رسیدن به آن در بین همه مردم بحرین اجماع وجود دارد.

نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین با اشاره به حرکت ملی برای پایان دادن بر تسلط یک خاندان بر تمام مراکز قدرت، اظهار داشت: امروز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دیگر یک جبهه جهانی برای نرسیدن ما به حقمان تشکیل داده‌اند.

الراشد دوگانگی رفتار آمریکا و انگلیس در قبال حمایت از حکومت بحرین را مورد اشاره قرار داد و گفت: شورای امنیت و ارتش بسیاری از حکام منطقه دست به واکنش زدند اما در قبال مردم بحرین سکوت کردند و حتی برخی از آنها برای سرکوب مردم وارد بحرین شدند.

وی یادآور شد: تغییر در بحرین کلید تغییر در منطقه خواهد بود.

نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین با بیان اینکه مطرح کردن موضوع مذاکره در بحرین طرحی است که رژیم حاکم برای نجات خود در پیش گرفته است، گفت: ما تجربه مذاکرات فلسطین و اسرائیل را داریم و دقیقا همین مسیر و تحولات را طی کرده‌ایم و دیدیم که مذاکرات سازش در فلسطین به نتیجه نرسیده است. مطالبات مردم و کرامت آنها با مذاکرات سازش بدست نمی‌آید و سازش بر سر اهداف و آرمان‌ها به نتیجه نمی‌رسد و تنها خط‌ مشی ما مقاومت است.

نماینده جنبش 14 فوریه مردم بحرین در خصوص کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در مصر نیز گفت: ما در پیگیری خواسته‌هایمان به اراده خود متکی هستیم اما امیدوار بودیم که سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم بحرین موضعی اتخاذ می‌کرد. اغلب اعضای سازمان را رژیم‌های دیکتاتور تشکیل می‌دهند به همین دلیل آنها موضعی در قبال سرکوب مردم از سوی ارتش‌های خارجی در بحرین نگرفتند.

الراشد در خصوص بسیج عمومی در بحرین نیز گفت: امام این موضوع را مطرح کرد و برای شخصیت وی همین کافیست که بگوییم وی این نظریه را تا تحقق کامل پیگیری کرد. در این مسیر مردم عادی با استناد به فرهنگ مقاومت حرکت خود را شکل داده و امروز در مسیر تکامل و پیروزی حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول