اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 254

معین شیرازی: 15 خرداد با عنوان روز بدون دخانیات ورامین نامگذاری می‌‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور با تاکید بر اینکه افراد سیگاری در حق مردم اجحاف می‌کنند، گفت: 15 خرداد را با عنوان روز بدون دخانیات ورامین نامگذاری می‌کنیم.

معین شیرازی: 15 خرداد با عنوان روز بدون دخانیات ورامین نامگذاری می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد با تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ارتباط با اهداف جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات به بیان موضوعاتی پرداخت.

رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفت:‌ جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در کشور به جهت آشنایی افراد با مضرات سیگار راه‌اندازی شد.

وی افزود: مواد دخانی برای بشر از ابتدای کشف آن مشکل‌ساز بوده تا امروزه که مصرف آن در جوامع منجر به مشکلات بسیاری از لحاظ جسمی، روحی و اقتصادی شده است.

رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور ادامه داد: مضرات مواد دخانی بر کسی پوشیده نیست تا جایی که محققان ابراز داشته‌اند اگر در یک اتاق متعارف دو نخ سیگار کشیده شود دود حاصل از آن به میزان 10 برابر آلوده‌ترین نقاط شهر تهران می‌باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معین شیرازی گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند استعمال دخانیات برای خود شخص ضرر دارد ولی یافته‌های علمی نشان می‌دهد دود ناشی از سیگار برای افرادی که در کنار فرد قرار می‌گیرند بیشتر جلوه می‌کند زیرا با منواکسید کربن و تنفس فرد ترکیب خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور اظهار داشت: کسانی که سیگار می‌کشند به دیگران اجحاف می‌کنند زیرا نباید حق سالم زیستن را از افراد جامعه سلب کرد.

وی در ادامه به مضرات دیگر اشاره داشت و ادامه داد: مصرف مواد دخانی به جز مشکلات جسمانی معضلات اقتصادی را به همراه خواهد داشت که می‌توان به سال 90 اشاره کرد که در این سال 20 هزار میلیارد تومان سیگار مورد استفاده قرار گرفته است یعنی روزی 8 میلیارد تومان که می‌توان با این مبلغ به اعمال خیر پرداخت صرف هزینه این مواد مشکل‌ساز شده است.

رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور افزود: آمار و تحقیقات علمی دنیا نشان می‌دهد که سه برابر پولی که هزینه برای تهیه سیگار می‌شود خرج درمان بیماری‌های ناشی از استعمال آن می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین معین شیرازی اضافه کرد: امتیاز بشر در این است که در بین تمام موجودات اختیار کننده و مختار است و نباید شریان زندگی خود را به ورطه نابودی بکشاند.

وی اظهار داشت: مواد دخانی در دوران شاه عباس وارد کشور شد و افتخار روحانیت شیعه این است که 120 سال پیش حکم تحریم تنباکو را صادر کرد.

این مسئول گفت: امیدواریم این روند به صورت مبارزه با استعمال این مواد مضر و ویرانگر همچنان ادامه یابد تا روزی را شاهد باشیم ریشه آن در کشور خشکانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معین شیرازی در پایان تصریح کرد: در نظر داریم روز 15 خرداد که با نام ورامین عجین شده را در این منطقه به‌عنوان روز بدون دخانیات نام‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/2462/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول