اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 پروژه ارتباطی مخابرات در تویسرکان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: امروز هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر پنج پروژه ارتباطی مخابرات در تویسرکان به بهره‌برداری رسید.

5 پروژه ارتباطی مخابرات در تویسرکان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارکه فجر پنج پروژه ارتباطی مخابرات در قالب طرح توسعه ADSL در تویسرکان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه مراسم افتتاح، رئیس مخابرات شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، ادامه داد: هم‌زمان با پوشش تلفن همراه اول در سطح مناطقی که مجهز به فیبر نیست، پنج طرح ارتباطی مخابرات نیز به بهره‌برداری ‌رسید.

وی اعتبار بهره‌برداری از پنج طرح ارتباطی را در تویسرکان یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: طرح ارتباطی OLA8 دانشگاه پیام‌نور با ظرفیت ایجاد شده خالص 120، طرح REPEATER تونل تویسرکان، پروژه REPEATER  خیر‌آباد، مرکز اینترنت پر سرعت تویسرکان با ظرفیت ایجاد شده خاص نصب یک هزار و 472 نود با مجموع یک هزار و 664 پورت ظرفیت و طرح OLT8 در ظرفیت خالص نصبی 21 E1 و مجموع ظرفیت 42E1 هم‌زمان با هم به بهره‌برداری رسید.

مقدم خسروی عوامل و مصادیق توسعه IT را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی برای شهرک‌ها و پارک‌ها در شهرهای IT دانست و بیان کرد: در همین راستا مهیا کردن بستر و شرایط سرمایه‌گذاری و فعالیت همه در بخش‌های IT، می‌تواند این مسیر را تسهیل و تسریع بخشد.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت نسبت به جمعیت شهرستان را  33.68 درصد اعلام کرد و گفت: در کل مراکز شهری و روستایی 39 هزار و 974 خط تلفن ثابت نصب است که تا بهمن امسال 34 هزار و 951 خط تلفن دایر و در حال حاضر مورد استفاده متقاضی است.

رئیس مخابرات شهرستان تویسرکان افزود:  تعداد مشترکان تلفن همراه 12 هزار و 493 خط تلفن اعتباری و یک هزار و 983 خط تلفن دائمی است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار با احداث 28 سایت BTS در سطح شهرستان تمام مناطق جغرافیایی شهری، جاده‌ای و روستایی زیر پوشش شبکه تلفن قرار دارند.

خسروی با اشاره به اینکه ارتباط تلفن خانگی 104 روستا از طریق شبکه کابل مسی، کافوهای نوری و احداث 11 سایت WLL تأمین شده است، تصریح کرد: با این طرح هیچ متقاضی در محدوده مرز خدمات تلفنی مراکز این شهرستان بدون ارتباط نخواهند ماند.

وی تصریح کرد: امروزه استفاده از شبکه، فیبر نوری برای تقویت و بهینه شبکه، یک امر بدیهی است اما مقوله نگه‌داری آن متأسفانه همچنان دشواری‌های خاص خود را دارد و رفع آنها به تعاملات برون سازمانی نیاز دارد.

رئیس مخابرات شهرستان تویسرکان تصریح کرد: در حال حاضر 299 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهرستان وجود دارد که تمام سیستم‌های انتقال اطلاعات با سرعت، دقت و کیفیت بالا در اختیار شهروندان قرار گرفته است. 

وی گفت: براساس آخرین آمار 35 روستا تویسرکان زیر پوشش شبکه فناوری اطلاعات قرار دارند و با ایجاد مراکز و دفاتر ICT امکان بهره‌برداری روستائیان از خدمات پیشخوان دولت فراهم شده است.

خسروی افزود: توسعه و گسترش دسترسی در شهرستان تویسرکان به اینترنت پر سرعت تعداد 2 هزار و 64 پورت راه‌اندازی و نصب شده و یک هزار و 843 مشترک در سطح روستا و شهر به این مهم دسترسی دارند.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول