اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف عنوان کرد

بررسی 50 موضوع در کمیته فقهی سازمان اوقاف

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طی دو سال گذشته کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف بیش از 50 موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

بررسی 50 موضوع در کمیته فقهی سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ابراهیم رازینی در نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف که ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع وقف از باارزش‌ترین مسائل جامعه امروز به شمار می‌رود، اظهار داشت: بیشتر مسلمانان از زمان کودکی تا مرگ از موقوفات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ موضوعی به گستره وقف در جامعه اسلامی یافت نمی‌شود، هرچند کمبودهای فراوانی در این زمینه دیده می‌شود.

سازمان اوقاف بیش از سایر ادارات با مسائل شرعی درگیر است

رئیس کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این هیئت ترکیبی از فضلای روحانی و کارشناسان حقوقی است، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای مانند اوقاف درگیر مسائل شرعی نبوده و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های گوناگون بیشتر در قالب چارچوب‌های قانونی حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید بیشترین و قوی‌ترین ارتباط و هماهنگی را با حوزه‌های علمیه داشته باشد و این قدم خیر با همت همه مسئولان حوزوی و اوقاف برداشته شده است.

رازینی با اشاره به اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه به مسائل شرعی گفت: این توجه و دوراندیشی مایه دلگرمی است و امید است، فرهنگ وقف با این‌گونه اقدامات به خوبی احیا شود.

تطابق مصوبات با شرع مهمترین دغدغه سازمان اوقاف است

رئیس کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در مدیریت جدید این سازمان تمام مصوبات در کمیته فقهی حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا تطابق کامل با احکام شرعی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اخذ پذیره در کنار اجاره‌های دریافتی و ماهیت و چگونگی آن از جمله مسائلی است که سازمان اوقاف و امور خیریه کارشناسی بر روی آن را آغاز کرده است.

رازینی با بیان اینکه تبدیل موقوفات به احسن از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود گفت: برخی املاک وقفی در شهرستان‌ها وجود دارند و امروز می‌توان همه آن‌ها را تجمیع و به موقوفه‌ای بزرگ تبدیل کرد تا درآمد کافی داشته باشند؛ این‌گونه مسائل در حوزه تبدیل به احسن مورد بررسی قرار می‌گیرند و شرایط زمان و مکان در آن‌ها لحاظ شود.

 ارائه پرونده تولیت مساجد به محضر مقام معظم رهبری

رئیس کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه تولیت مساجد را به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی این سازمان دانست و افزود: اخیراً نکات فراوانی در این زمینه تهیه شده و به همراه تحلیل‌های فنی به محضر مقام معظم رهبری ارائه شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته کمیته فقهی حقوقی سازمان اوقاف بیش از 50 موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

رازینی با بیان اینکه همایش ترویج فرهنگ وقف موجب جمع‌آوری نظرات کارشناسی در این خصوص خواهد شد، گفت: وقف موضوعی مهم در جامعه امروز به شمار می‌رود و امیدواریم برگزاری این همایش بتواند، گامی در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه موقوفات حوزوی باشد.

انتهای پیام/78004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول