اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گزارش داد

وضعیت پوشش بیمه‌ای مردم در قطب درمانی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در نشستی با خبرنگاران گزارش مبسوطی از وضعیت پوشش بیمه‌ای یزدی‌ها ارایه کرد.

وضعیت پوشش بیمه‌ای مردم در قطب درمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دریجانی امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت به عنوان اولین سازمان بیمه‌گر در کشور اقدام به تحت پوشش قرار دادن داروهای گران قیمت و کمیاب کرد که از جمله این داروها انسولین قلمی است.

وی ادامه داد: انسولین‌های قلمی بیشترین مصرف را در استان یزد دارند و دارای انواع گوناگونی می‌باشند که تمامی انواع آن را برای رفاه حال بیماران تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی افزود: با این اقدام تقریبا تمام بیماری‌های صعب‌العلاج، خاص و سرطان‌ها و نیز بیماری‌های نارسایی مزمن کلیوی با پوشش 90 درصدی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

دریجانی در ادامه تعداد بیمه شدگان استان یزد توسط بیمه سلامت را 374 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در استان یزد برای این تعداد بیماری که تحت پوشش داریم ماهیانه مبلغی معادل سه میلیارد تومان هزینه به موسسات درمانی پرداخت می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه استان یزد به قطب درمانی در کشور تبدیل شده است گفت: در استان یزد با توجه به امکانات موجود به لحاظ پزشکی در شرایط فعلی منطقه جنوب شرق کشور را تحت پوشش درمانی قرار داده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر 40 درصد از هزینه‌های درمانی که در استان یزد پرداخت می‌شود مربوط به مراجعان و بیماران استان‌های اطراف است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سازمان بیمه سلامت تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر بین 80 تا 100 هزار نفر از همشهریان ما در این استان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت شرایط بسیار راحتی برای پوشش بیمه‌ای دارد گفت: آماده تحت پوشش قراردادن این تعداد هستیم و اگر به ما مراجعه کنند با شرایط بسیار آسان و تخفیف در پرداخت وجه شهروندان را بیمه خواهیم کرد.

دریجانی مبلغ پرداختی برای هر نفر در طول یکسال را 74 هزار تومان اعلام کرد و افزود: چنانچه کسی توان پرداخت این میزان را نداشته باشد بدون کاهش خدمات در میزان وجه پرداختی تخفیف قائل خواهیم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های گوناگون در سطح استان برای پوشش بیمه‌ای شهروندان عنوان کرد: در سال 88 طرح بیمه خانه به خانه را در استان اجرا کردیم اما با گذشت یکسال از اجرای طرح و اتمام اعتبار بیمه شهروندان تنها 50 درصد برای تمدید اعتبار و استفاده از بیمه درمانی مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت یزد بیان داشت: طرحی نیز برای اجبار بیمه درمانی پیشنهاد شده است اما متاسفانه هنوز تصویب و برای اجرا آماده نیست.

وی با اشاره به تجمیع بیمه‌های سلامت تصریح کرد: در این طرح سطح خدمات به مردم در بیمه سلامت کاهش نمی‌یابد بلکه سطح تعهدات بیمه‌ای مناسب‌تر و همه مردم از خدمات درمانی یکسانی برخوردار می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افرادی که از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند هرچه سریعتر تحت پوشش بیمه قرار گیرند افزود: اکنون 42 هزار نفر از مردم استان یزد از مزایای بیمه ایرانیان بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به پرداخت به روز هزینه‌ها به موسسات درمانی و تشخیصی استان گفت: بیمه سلامت استان یزد اکنون 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کند و تاکنون مطالبات این بخش را به روز پرداخت کرده است.

دریجانی میزان بدهی بیمه سلامت در استان به بخش دولتی را نیمی از هزینه درمان ذکر کرد و گفت: ماهیانه یک میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبه بخش دولتی از بیمه سلامت استان است که بدهکار هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون خدمات متنوعی از سوی این اداره کل به افراد زیر پوشش ارائه شده که در ارتقای سطح سلامتی هم استانی‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بروز برخی از بیماری‌ها سبب ایجاد مشکلات مالی و قرار گرفتن افراد در زیر خط فقر می‌شود، گفت: بیماران خاص ما در استان شناسایی شده و برای جلوگیری از بروز مشکلات جانبی برای آن‌ها کارت شناسایی صادر شده است تا بتوانند به راحتی از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره ببرند.

دریجانی تصریح کرد: تعداد این بیماران در استان به 1200 نفر می‌رسد که با در اختیار داشتن کارت مذکور به لحاظ تامین دارو و بهره‌مندی از خدمات مراکز درمانی می‌توانند به رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/90004/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول