اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی خبر داد

برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر استان را از اهداف تشکیل این شورا اعلام کرد.

برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی اروجی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی افزود: در عصر حاضر حتی اقدامات سخت و حمله‌های نظامی هم در راستای جنگ نرم و شکستن اراده ملت‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: در همین راستا مسئولان تلاش کرده‌اند این موضوع را در سطح وسیعی در کشور توسعه دهند.

اروجی در خصوص تفاوت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز گفت: مدیریت بحران با موضوعاتی درگیر است که دست‌ساز انسان نیست و انسان نقشی در وقوع آنها ندارد؛ اما پدافند غیرعامل در واقع احصای تهدیدها و نقاط آسیب‌پذیر و پیش‌بینی اقدامات لازم برای مواجهه با تهدیدات دشمن است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، برآورد تهدیدات و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر استان را از اهداف تشکیل این شورا اعلام کرد و افزود: جلوگیری از صدمه به سرمایه‌های ملی، ارتقای آستانه تحمل مردم و اداره استان در شرایط بحران به شکل خود اتکا از دیگر اهداف تشکیل شورای پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: شورای پدافند غیرعامل استان به 11 کارگروه تخصصی تقسیم شده که تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان مستلزم معرفی اعضای این کارگروه‌ها و تشکیل آنها در سریع‌ترین زمان است.

اروجی با بیان این که جنگ در زمان فعلی در فضای فناوری اطلاعات انجام می‌شود، تاکید کرد: در این راستا ایجاد یک مرکز سایبری و همچنین مرکزی برای جلوگیری از حملات بیولوژیکی برای مقابله با تهدیدات ضروری است.

شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تشکیل شده و شامل 11 کارگروه تخصصی است. این شورا پیش از این زیر نظر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری فعالیت می‌کرد که با ایجاد دفتر پدافند غیرعامل در استانداری، با ترکیب جدید فعالیت خود را از سر گرفته است. کاهش آسیب‌های احتمالی در برابر تهدیدات و نهادینه‌سازی آن در سطح شهرها جهت افزایش ایمنی و پایداری از عمده‌ترین اهداف راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌های کشور است.

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول