اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

دستورالعمل کاهش حوادث جاده‌ای کاروان‌های راهیان نور تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ستاد مرکزی راهیان نور دستورالعمل برای کاهش حوادث جاده‌ای کاروان‌های راهیان نور را تدوین کرد.

دستورالعمل کاهش حوادث جاده‌ای کاروان‌های راهیان نور تدوین شد

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: رعایت این دستورالعمل برای تمام رانندگان و مسافران الزامی است و برای کنترل و نظارت با پلیس راهور ناجا هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: هرساله از 16 بهمن شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان هستیم و آنچه امسال در دستور کار قرار گرفته ایجاد بسترهای مناسب در حوزه‌های خدماتی، رفاهی و فرهنگی است که در قالب ستاد نوروزی و راهیان نور در سطح استان تشکیل شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ادامه تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اقشار بسیج  صورت گرفته است که در قالب کاروان‌های تخصصی و عمومی در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی است بیان داشت: در راستای ایجاد معرفت نسبت به حوادث و وقایع هشت سال دفاع مقدس و بررسی ابعاد مختلف جنگ تحمیلی گروهی به عنوان راویان نور تشکیل شده است تا اطلاعات را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند و ظرفیت را برای بهره مندی کاروان‌ها فراهم کنند.

عقیلی خاطر نشان کرد: در اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در مجموع 31 عنوان کتاب در زمینه حوزه خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای انتشار خاطرات رزمندگان ظرفیت زیادی وجود دارد گفت: بیش 100 سند دفاع مقدس در استان خوزستان جمع‌آوری شده است و با پیگیری‌های انجام شده تفاهم نامه‌هایی در زمینه‌های فرهنگی با سازمان‌های همسو در حال پیگیری است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان داشت: کانون پیشکسوتان و نخبگان دفاع مقدس در استان خوزستان راه اندازی شده است و تا کنون 500نفر از ایثارگران دفاع مقدس، ارتش و ناجا در آن عضو هستند.

عقیلی در پایان یادآوری کرد: دستگاه‌های خدماتی استان همدل و همراه در کنار این سازمان هستند و زمینه را برای حضور کاروان‌های راهیان نور فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/2329‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول