اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

دوستی بی‌پرده برخی کشورهای اسلامی‌ با اسرائیل بی‌سابقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: در طول جنگ‌های اسرائیل با مسلمانان سابقه نداشته است که کشورهای اسلامی اینگونه بی‌پرده و رسوا با این رژیم منحوس پیمان دوستی بسته و علیه کشوری مسلمان‌نشین وارد عمل شوند.

دوستی بی‌پرده برخی کشورهای اسلامی‌ با اسرائیل بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «تغابن» اظهار کرد: خداوند بر همه اسرار و اندیشه‌های آدمی آگاه بوده و نظارت مستقیمی بر بندگانش دارد، دانستن این مسئله موجب می‌شود انسان بر رفتار و اعمالش مراقبت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: معرفت توحیدی سبب می‌شود که انسان‌ها اگر بر اثر شهوات و فریب نفس مرتکب گناهی شوند در همان هنگام با یاد خدا مصمم به توبه شده و به تدریج گناه را از خود دور سازند اما منافقان و کسانی که ایمان درستی ندارند هیچ‌گاه این توفیق را به دست نمی‌آورند چون به شاهد بودن خداوند بر پنهان و خلوت خویش اعتقاد ندارند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در هفته گذشته اظهار کرد: هفته وحدت یکی از ابتکارات امام راحل بود تا مسلمانان از این فرصت بتوانند برای ایجاد اتحاد و همبستگی استفاده کنند.

وی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران از هم اکنون خود را برای حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه آماده می‌کنند زیرا این مناسبت در سال جاری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

سعیدی در ادامه با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای بیان داشت: دانشمندان ایرانی توانستند موجود زنده‌ای را به فضا فرستاده بفرستند و این موفقیت چشمگیر در سایه انقلاب اسلامی و استقلال علمی و فنی ملت ایران حاصل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم شریف و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) قم در این روز طی مراسمی نمادین این ورود پر خیر و برکت را گرامی می‌دارند.

وی در ارتباط با سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام راحل بیان داشت: این نهاد توانسته است در زمینه خروج از تنگناها و مشکلات همواره نظام را یاری داده و امیدواریم در ادامه نیز همچنان به درستی وظیفه خود را ایفا کند.

سعیدی با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ابراز کرد: دلیل این نام‌گذاری پیمان شرف پرسنل فداکار این نیرو با امام خمینی(ره) چند روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم ادامه داد: هفته گشته شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کردند و ایشان نیز در آن دیدار وحدت مسلمانان را مهم‌ترین پیام رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و بیداری اسلامی را تحقق وعده الهی دانستند.

وی با بیان اینکه رهبری همواره نسبت به توطئه جدید دشمنان در ایجاد اختلاف میان مسلمانان به خصوص توسط استعمار پیر هشدار داده‌اند گفت: امروز شاهد اجرای این نقشه شوم در کشورهایی چون سوریه، پاکستان، بحرین و مصر هستیم و دشمنان سعی می‌کنند از طریق جنگ‌های قومیتی و مذهبی به کشتار مسلمانان به دست خودشان اقدام کنند؛ از همین تریبون اعلام می‌کنیم که هر کس با هر عنوانی و در هر جایگاهی حرکتی در مسیر ایجاد اختلاف انجام دهد بی‌شک در خط شیطان و استکبار جهانی و مورد خشم و غضب خداوند و رسول‌الله(ع) خواهد بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای فریب خورده بر خلاف کلام قرآن که درباره رسول‌الله(ص) می‌فرماید «اشدا علی الکفار و رحماء بینهم» عمل کرده، با صهیونیست‌ها پیمان دوستی می‌بندند و با هم‌کیشان خود دشمن هستند؛ کشورهای مرتجع منطقه به وسیله همین مسلمانان خشک مغز و نادان سوریه را که در مقابل اسرائیل و غرب ایستادگی می‌کند به ویرانه‌ای تبدیل کرده‌اند اما ملت و ارتش سوریه نیز در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند و به یاری خداوند پیروز خواهند شد.

خطیب نماز جمعه قم عنوان داشت: در طول جنگ‌های اسرائیل با مسلمانان سابقه نداشته است که کشورهای اسلامی این‌گونه بی‌پرده و رسوا با این رژیم منحوس پیمان دوستی بسته و علیه کشوری مسلمان‌نشین وارد عمل شوند.

انتهای پیام/78004/خ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول