اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی استانداری کردستان تاکید کرد

تشدید مبارزه با قاچاق دام / کشتار دام‌های قاچاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی استانداری کردستان بحث قاچاق دام زنده را دغدغه استان خواند و بر تشدید مقابله با این پدیده مشکل‌ساز تأکید کرد.

تشدید مبارزه با قاچاق دام / کشتار دام‌های قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهنام نظری سه‌شنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد افزایش قیمت‌ها که از مهرماه امسال با افزایش قیمت دلار اتفاق افتاد بر روند قاچاق دام اثر گذاشته است که باید با تعامل و انسجام دستگاه‌های ذیربط از استمرار این عمل جلوگیری کرد.

وی تعامل و همکاری دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های بازدارنده را بالاتر از کلیدواژه ضوابط خاص دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند برنامه‌ای هدفمند، کلاسیک و متناسب با وضعیت منطقه است که ضرورت تدوین یک برنامه عملی را دوچندان کرده است.

نظری کشش و ظرفیت عراق را یکی از مولفه‌های قاچاق دام از مرزهای کردستان ذکر کرد و گفت: دام‌های شناور از شرق کشور در استان کردستان قاچاق می‌شوند که قطع این ارتباط نیازمند یک ساز و کار قابل اجراست.

مدیرکل امنیتی استانداری کردستان خواستار ایجاد گشت‌های مشترک نظارتی دامپزشکی و نیروی انتظامی با همکاری فرمانداری‌ها شد و بر فعال کردن پست‌های قرنطینه دامپزشکی استان تأکید کرد.

نظری همچنین بر برخورد با کامیون‌های حمل غیرمجاز دام تأکید کرد و عدم نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل را معضل خواند و گفت: پایانه‌های حمل و نقل باید این موارد را پیگیری نمایند تا منجر به تکرار چنین مسائلی نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان هم در این جلسه گفت: پست‌های قرنطینه اجازه متوقف کردن محموله‌های دام را ندارند و تنها محموله‌هایی که دارای برگه نباشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کامران زیباکردار افزود: در صورتی که محموله‌های دام قاچاق و بدون برگه حمل با هدف کشتار تا مرحله تعیین تکلیف به کشتارگاه‌ها روانه شوند در کاهش قاچاق دام تأثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول