اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان میراث فرهنگی خراسان شمالی:

4 قاچاقچی عتیقه در شیروان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از دستگیری چهار قاچاقچی عتیقه در شیروان خبر داد.

4 قاچاقچی عتیقه در شیروان دستگیر شدند

الله‌وردی رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان از دستگیری چهار قاچاقچی عتیقه در شیروان خبر داد، اظهار کرد: این قاچاقچیان عتیقه در روستای زیدر این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد در حین حفاری و نبش قبر امامزاده سید ابراهیم توسط پرسنل پاسگاه حلوا چشمه دستگیر و از ناحیه آنان مقادیری وسایل حفاری کشف و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده یگان ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فلزیاب با هدف حفاری محوطه‌های تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: علاوه بر این بر تبلیغ هرگونه دستگاه فلزیاب در رسانه‌ها طبق مصوبه هیئت وزیران، ممنوع و غیرقانونی است.

وی اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب هفتم اردیبهشت 82 هیئت وزیران چاپ هرگونه تبلیغ در این خصوص ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

این مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بر اساس ماده یک این آیین نامه وزارت صنایع و معادن مکلف بوده ضوابط اعلام شده از سوی میراث فرهنگی کشور را به هنگام ثبت اعلامیه تاسیس که متقاضیان ساخت دستگاه‌های فلزیاب ابلاغ کند.

وی اضافه کرد: صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحدها، منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود.

رنجبر اظهار کرد: همچنین بر اساس ماده دو آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب این موضوع منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی بوده و فروشندگان مکلف هستند دستگاه‌های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کرده‌اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را که مشتمل بر مشخصات خریدار و دستگاه بوده به سازمان میراث فرهنگی ارسال کنند.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول