اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی ‌‌در نشست با فعالان رسانه‌ای ‌اردبیل:

حرکت اخیر مجلس و دولت آب در آسیاب دشمن ریختن بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: حرکت اخیر دولت و مجلس در حقیقت آب در آسیاب دشمن ریختن بود، چرا که در این اوضاع و احوال باید از شکاف و تفرقه دوری شود.

حرکت اخیر مجلس و دولت آب در آسیاب دشمن ریختن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا زاکانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: اتفاقی که یکشنبه در مجلس رخ داد اصلاً پسندیده ملت غیرتمند ما نبود که بنده معتقدم کشور به یک انقلاب اخلاقی نیاز دارد، چرا که به نظر می‌رسد تحمل مسئولان از یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌ها به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد:‌ این اقدامات همسو با حرکت‌های دشمنان نظام و معاندان انقلاب اسلامی بود، چرا که بسیار بد است جواب فحش و توهین را با توهین و ناسزا بدهیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این مطلب که بنده استیضاح وزیر کار و تعاون را به صلاح ندانسته و در این زمینه امضایی نیز نکرده بودم، اضافه کرد: بنده همان‌گونه که در طرح سئوال از رئیس جمهور نیز معتقد بودم باید از ظرفیت‌های فراتر از سئوال استفاده شود تا التهاب‌آفرینی به حداقل رسیده و کار با عقلانیت به پیش رود و در این موضوع نیز معتقد بودم مسیری غیر از استیضاح باید لحاظ می‌شد.

وی بیان کرد: کاری که در مجلس انجام شد، کاری همسو با خط حرکت دشمن در ایجاد شکاف و نفاق بین مسئولان بود که مرتکبان این ماجرا مشمول این فرمایش مقام معظم رهبری هستند که کسانی که در آستانه انتخابات در کشور بر التهابات می‌افزایند، خائن هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس باید از مردم عذرخواهی کنند؛ رئیس جمهور در این قضیه مقصر است چراکه مسایلی را مطرح کرد که هیچ همخوانی با موضوع استیضاح نداشت؛ رئیس مجلس نیز بخشی از صحبت‌هایش منطقی بود اما در بخش دیگر پا را فراتر گذاشت.

زاکانی در ادامه گفت: بنده معتقدم در این زمینه باید همه مسئولان با تدبیر و دوراندیشی رفتار کنند و در تبعیت از فرمان ولایت بکوشند از ایجاد التهاب و نابسامانی جلوگیری کنند.

صدا و سیما چارچوب مناظرات را اخلاقی ببیند

این نماینده مجلس در مورد مناظرات پخش شده از صدا و سیما و ضرورت تدوین چارچوب مشخص اخلاقی و ارزشی در این زمینه خاطر نشان کرد: اکثر این مناظره‌ها به صورت زنده پخش می‌شود که رئیس صدا و سیما باید آفت‌های مناظرات زنده را ارزیابی دقیقی داشته باشد تا چارچوب مشخص و الزامات اخلاقی را در این زمینه طراحی کند.

اظهار تأسف از صادرات گندم داخلی و واردات گندم نامناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنان خود موضوع خوداتکایی و تلاش برای افزایش تولیدات داخلی با هدف رسیدن به استقلال واقعی را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه ما باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در رونق تولید و اشتغال استفاده کنیم، اما به رغم رسیدن به مرز استقلال در تولید گندم چند سالی است که سالانه شاهد واردات چندین هزار تن گندم و همچنین صادرات گندم مرغوب کشورمان هستیم که بهتر است این سیکل معیوب برطرف شود.

وی اهمیت توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و درآمدزایی در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: در این باب توجه عمده به صادرات کالاهای با کیفیت داخلی و قطع وابستگی از بیگانگان ضرورتی انکارناپذیر است.

اصلاح گمرک و تثبیت بازار ارز در اولویت مجلس

زاکانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در تحول ساختاری هفت‌گانه نظام اقتصادی کشور گمرک مورد توجه است و شایسته به نظر می‌رسد با توجه جدی به صادرات مطلوب و قطع وابستگی‌ها بتوانیم استقلال همه‌جانبه خود را حفظ و به تقویت جبهه اشتغال و تولید کمک کنیم.

وی یکی از اولویت‌های مجلس نهم را اصلاح قانون گمرکات و تقویت این بخش به همراه تثبیت قیمت ارز و دور کردن بازار از تنش اعلام کرد و ادامه داد:‌ انتظار می‌رود در یک فرصت مطلوب‌تر، این فرآیند ثمربخش و همراه با نتیجه باشد.

همه نابسامانی‌های کنونی را نباید به پای تحریم نوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا زاکانی اظهار داشت: در کنار بحث‌های اساسی که در مورد تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته تا شاید بتوانند از رشد فزاینده این انقلاب جلوگیری کنند، اما باید فهمید که همه نابسامانی‌های اقتصادی امروز نتیجه تحریم‌ها نیست.

وی تصریح کرد: ‌ما نیز معتقدیم که دشمن در سال‌های اخیر بر دشمنی‌های خود افزوده و تدابیر پیچیده‌ای را به کار گرفته است تا تحریم‌های بسیار سخت و گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به کارگیری کند، اما همه نابسامانی‌های کنونی را نباید تنها از این منظر ببینیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: ملتی که روی اصول و ارزش‌های خود پافشاری می‌کند، قطعاً چنین فشارهایی را نیز تحمل می‌کند اما بهتر می‌توانیم با بهره‌گیری از منابع اساسی کشور التهاب و برخی از آثار سوء تحریم‌ها را از بین ببریم.

عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به عوامل داخلی تأثیرگذار در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اضافه کرد: ما اگر در شرایط فعلی تحریم نیز نداشتیم اما بین مسئولان تفاهم را نیز شاهد نبودیم قطعاً دچار چنین نابسامانی‌هایی می‌شدیم و در این حوزه آنچه مشهود به نظر می‌رسد به کار نبستن تدبیر مناسب از سوی دست‌اندرکارانی است که آسیب جدی را متوجه کشور کرده است.

وی بیان کرد: در پنج ماهه اول امسال هیچ تغییری در سیاست ارزشی کشور با هدف کاستن از آثار تحریم دشمنان مشاهده نشده در حالی که از سال 85 مقام معظم رهبری بحث شکوفایی اقتصادی، تثبیت بازار ارز و در سال‌های اخیر با نامگذاری سال به نام شعارهای اقتصادی سعی کردند مسئولان را متوجه این امر مهم کنند اما در این سال‌ها هیچ تدبیری در به کار بستن فرمایشات مقام معظم رهبری به شکل اصولی و اساسی صورت نگرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: در کنار بی‌تدبیری‌هایی که شاهد آن بودیم برای عناصر سوءاستفاده‌کننده فرصتی را به وجود آورد تا مفاسد در این کشور شکل بگیرد که ضرورت داشت از گذشته‌های دور در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ می‌شد.

هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در عمل اهتمامی به مبارزه با فساد نداشتند

عضو سابق کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مفاسد اقتصادی در این کشور از دوران هاشمی به شکل جدی پا گرفت و هیچ یک از دولت‌های بعد از جنگ اهتمام جدی برای مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور نداشتند، گفت: از سال 81 که مقام معظم رهبری قانون هشت ماده‌ای را در این زمینه صادر کردند، انتظار می‌رفت شاهد شنیده شدن نعره‌های سوداگران و مفسدان اقتصادی باشیم، اما تاکنون برخورد جدی با مفاسد اقتصادی صورت نگرفته است.

وی دلیل دیگر نابسامانی‌های اقتصادی را نبود زیرساخت‌های مناسب کشور و مهیا بودن شکل سنتی آنها اعلام کرد و افزود: این زیرساخت‌ها به گونه‌ای است که با یک فشار و تکانه تمام بخش‌های اقتصادی دچار التهاب می‌شود، در حالی که می‌توانیم با اصلاح سیستم بانکی، گمرکی و مالیاتی از ریشه با مفاسد اقتصادی مقابله جدی و همه‌جانبه داشته باشیم.

زاکانی عمده اشکال دیگر را متوجه بخش نظارت دانست و تصریح کرد: تا زمانی که هر کس به دلخواه خود بازار را کنترل کند، وضع از این بهتر نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ما یک برنامه مدون و مشخص نیاز داریم تا براساس آن بتوانیم فرهنگ مصرف را در جامعه به همراه تولید کیفی اصلاح کنیم، چرا که در سال تولید ملی توجه به تولیدات داخلی سنگ زیرین و اساسی توسعه اقتصادی جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ البته در کنار این عوامل قبول داریم که تهدیدها و تحریم‌های دشمن برعکس سال‌های گذشته بسیار پیچیده و گسترده شده ولی ما با تبعیت از راهکارهای صحیح و عقلانی تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری می‌توانیم از این پیچ تاریخی و شرایط حساس عبور کنیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره برخی اختلاف سلیقه‌ها در درون احزاب و گروه‌های اصولگرایی گفت: در صورتی که تهدید وجود داشته باشد برای تغییر جهت‌گیری‌های کشور و گفتمان انقلاب و اصولگرایی کل اصولگرایان موظفند با تنازل از خواسته‌های فردی و گروهی و در نظر گرفتن مصالح نظام و انقلاب اسلامی یک نامزد یا یک کاندیدا معرفی کنند؛ اما در صورتی که به هر دلیلی این تهدیدات در انتخابات متوجه نظام و گفتمان انقلاب و اصولگرایی نباشد تکثر کاندیدا بین اصولگرایان منعی ندارد و مردم می‌توانند بین سلایق و کاندیداهای اصولگرا یک نفر را انتخاب کنند.

زاکانی پرهیز از نگاه‌های بخشی و یا برخی تنش‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها را در بین گروه‌های اصولگرایی ضروری اعلام کرد و گفت:‌ ما همچنان بر گفتمان پیشرفت اسلامی تاکید داریم چرا که این را از مطالبات مردم می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به وجود جبهه متحد اصولگرایی در مجلس نهم اشاره کرد و افزود: ما در انتخابات مجلس هیچ اشتباهی را مرتکب نشدیم، بلکه مطابق با مصلحت عمومی کشور و جریان اصولگرایی مسیری را طراحی کردیم که ماحصل آن پشتیبانی از نیروهای انقلابی و ارزشی و تبعیت از فرمان ولایت در انتخاب نیروهای شایسته و توانمند بود.

زاکانی به طراحی سامانه وحدت جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: برخلاف برخی از دوستان که از بیرون اعتراضاتی را به این مجموعه داشتند، ما معتقدیم براساس میزان و محکی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، در انتخابات مجلس عمل کردیم و مصلحت بالاتر نظام را که حفظ وحدت بود به شکل کامل به نمایش گذاشتیم.

عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: نباید در این مصلحت بالاتر اغماض می‌کردیم که قطعاً در این امر موفق شدیم تا با همراهی دوستان اصولگرا سنجش و معیار صحیح حفظ وحدت و همدلی را همچنان در دستور کار قرار دهیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: امروزه نیز به مصلحتی بالاتر از فرمان رهبری بر حرکت جمعی اصولگرایان و دوری از تفرقه به چیز دیگری معتقد نیستیم و یقین داریم در داخل جبهه متحد اصولگرایی همه به وظیفه خود عمل کرده و در این زمینه با تدبیر جلو رفتیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برخی از آقایانی که در فتنه 88 سکوت کرده و نامزد انتخابات مجلس بودند، حتی با توصیه لاریجانی در داخل این مجموعه رأی نیاوردند و به یقین و قطع کنار گذاشته شدند.

زاکانی به نشست‌های متعدد اصولگرایان و جمعیت رهپویان با آیت‌الله مصباح اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما هر فصل با علما و مراجع تقلید و بزرگان در قم نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم، اما آنچه از نشست ما با آیت‌الله مصباح منتشر شد با واقعیت‌ها منطبق نبود و برای دوری از التهاب جامعه سعی کردیم در این زمینه سکوت اختیار کنیم.

جمعیت رهپویان میزان و ملاکش را ولایت فقیه قرار داده است

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود یادآور شد: جمعیت رهپویان سعی می‌کند میزان و ملاک عمل خود را فرمایش مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بداند، چرا که این حرکت با گفتمان انقلاب اسلامی مطابقت داشته و آرمان‌گرایی واقعی و عقلانی را جلوه‌گر می‌سازد.

کاندیداها به جای نفی دیگران خود را اثبات کنند

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت:‌ در انتخابات ریاست جمهوری هر فردی از طیف اصولگرایان حاضر شود باید برنامه‌های خود را به همراه تیم کاری در مسیر تحول واقعی کشور ارائه کند تا در این وقت باقی‌مانده بتوانیم ارزیابی نهایی را انجام دهیم.

این فعال سیاسی و احزاب و گروه‌های اصولگرا در ادامه سخنان خود افزود: رقابت اثباتی برای ما یک اصل است و ماه‌های آینده سعی می‌کنیم از این طریق کاندیدای مورد نظرمان را انتخاب کنیم و قطعاً در این بین به رقبا نیز با دیده احترام نگاه می‌کنیم.

زاکانی تصریح کرد: فکر می‌کنیم هر کس وارد انتخابات شود، بیش از آن که دیگران را نفی کند، باید خود را اثبات کند و شایستگی‌ها و برنامه‌های خود را مطرح سازد.

چشم بدخواهان نظام در 22 بهمن کور می‌شود‌/وحدت ‌تنها راه نجات‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا زاکانی اظهار داشت: 22 بهمن که نماد حضور جدی و گسترده ملت ایران در پشتیبانی از نظام اسلامی و ارزش‌های خلق شده است این بار نیز به میدان عظمت و بزرگی این ملت تبدیل می‌شود تا بار دیگر ملت ایران میثاقی مجدد با انقلاب اسلامی، امام،‌ راه شهدا و ولایت فقیه ببندند.

وی تصریح کرد: قطعاً این حضور و تجدید میثاق مایه بدنامی دشمنان و عزت دوستداران نظام شده و بیش از همیشه جمهوری اسلامی ایران را کانون توجه می‌کند.

زاکانی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب و لزوم توجه به راه طی شده در سه دهه گذشته خاطر نشان کرد: ما اگر نگاهی گذرا به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در 34 سال گذشته کنیم به خوبی درمی‌یابیم که در سایه مجاهدت این ملت افتخارات بزرگی نصیب این ملت شده است.

این مسئول اضافه کرد: اوضاع و احوال در شرایط کنونی با 34 سال گذشته بسیار متفاوت‌تر شده به طوریکه‌ با وجود همه شیطنت‌ها و طمع‌ورزی استکبار و نظام سلطه در داخل کشور بوی اتحاد و همدلی و حرکت به سمت فتح قله‌های عظیم چنان پیچیده است که گاه دشمن به طمع بر هم زدن این وحدت تلاشی بی‌ثمر می‌کند.

وی بیان کرد: دشمنان ما نیز در مقابل این همه عزت‌آفرینی نسبت به سال‌های گذشته کینه‌توزانه با این نظام برخورد می‌کنند، به طوریکه کشورمان در آستانه یک تحول عظیم نیازمند رویکرد جدیدی است که مبنای آن رفتار عقلانی، مدبرانه و هوشمندانه است که با محوریت ولایت فقیه و با رمز وحدت و اتحاد باید اتفاق بیفتد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: ما اگر گفتمان ولایتمداری را به همراه پیشرفت اسلامی و عدالت واقعی مد نظر قرار دهیم به یقین می‌توانیم به صورت جدی در سازندگی کشور ورود پیدا کنیم که در این باب باید به نخبگان و برجستگان اهتمام جدی داشته باشیم.

زاکانی ضرورت لحاظ کردن جنبه‌های اصلاح‌گری و رفع معایب و مشکلات سه دهه گذشته را یادآور شد و ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم در مسیر قانون اساسی، حفظ اصول و ارزش‌ها و تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری حرکت کنیم و هوشمندانه مقاصدمان را به ثمر بنشانیم بهترین دست‌مایه ما می‌تواند تاکید حقیقی بر کسب افتخارات گذشته باشد.

عضو سابق کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: ما با ارزیابی دقیق از نواقص و معایب ضرورت دارد به برطرف کردن آنها اقدام کنیم تا با این اقدام تحول و تغییری که در شأن نظام اسلامی است، رخ داده و به وقوع بپیوندد.

زاکانی افزود: کشور ما بیش از هر زمان دیگر به تفکر اصولگرایی همراه با دقت در فهم درست مفاهیم و همچنین تعیین راهبرد صحیح و عقلایی نیاز دارد تا به دور از احساس بتوانیم کشور را به سمت رشد واقعی سوق دهیم.

اصولگرایی رقیب هیچ گفتمانی در کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تعریف دقیق از اصولگرایی را با نگاه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد و اظهار داشت: اصولگرایی نه تنها رقیب هیچ گفتمان نیست، بلکه راه شفاف و مشخصی است که همه با خودباوری، دوری از انحصارطلبی، ایمان، اعتقاد راسخ و اعمال صادقانه می‌توانند در این زمینه حرکتی مثبت و سازنده داشته باشند.

زاکانی در ادامه سخنان خود به برجستگی‌های دیگر جبهه اصولگرایی اشاره کرد و ادامه داد: ‌توجه به استقلال سیاسی، شکوفایی اقتصادی، رشد علمی، تحقق عدالت در بستر جامعه اسلامی،‌ اصلاح‌گری مستمر در ابعاد و شاخه‌های مختلف، پایبندی به قانون اساسی و... از جمله اصول مطرح شده برای جبهه اصولگرایی است که ما با گفتمان پیشرفت اسلامی سعی می‌کنیم تا در ساختن ایران اسلامی با محوریت نخبگان، طرفداران و دوستداران نظام ورودی عالمانه داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: اگر این روش‌ها و الگوها در چارچوب اهداف منطقه‌ای و بومی حول محور ولایت فقیه و وحدت و همدلی بیشتر رخ دهد، قطعاً بر قوت و برجستگی نظام می‌افزاید که امیدواریم همچون گذشته بتوانیم در این مسیر گام‌های اساسی و جدی برداریم.

========================

گزارش از: شهرام جباری و علیرضا حسین‌نژاد

========================

انتهای پیام/2122/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول