اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد

تولید 11 محصول استراتژیک کشور در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: رئیس‌جمهور رویکرد جدیدی در زمینه تولید محصولات استراتژیک دارد.

تولید 11 محصول استراتژیک کشور در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا اورنگی شامگاه سه‏شنبه در جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه کشاورزی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز نمی‏توان از اقتدار و استقلال کشور بدون اشاره به بخش کشاورزی و دستاوردهای آن صحبت کرد، خاطرنشان شد: بخش کشاورزی به دلیل داشتن استعدادهای بالقوه نقش مهمی در توسعه کشور داشته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه کارگروه توسعه بخش کشاورزی همواره به دلیل ضرورت و اهمیت آن به صورت هفتگی در سطح ملی و با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‏شود، اضافه کرد: در سطح استان‏ها نیز این کارگروه تشکیل شده و مورد تاکید رئیس‌جمهور است.

*اشتغالزایی و افزایش تولید در بخش کشاورزی اهمیت دارد

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی هم از نظر اشتغالزایی در کشور و هم از نظر افزایش تولید ملی اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: رعایت توازن منطقه‏ای از نظر توزیع منابع، رعایت توسعه متوازن بین بخشی و توزیع منابع متناسب با مزیت‎های نسبی هر استان، نظارت بر عملکرد طرح‏ها و پروژه‏هایی که تصویب شده است و اثربخشی طرح‏های اجرایی در زمینه کیفیت از جمله دغدغه‏های رئیس‌جمهور در بخش کشاورزی به شمار می‏رود.

اورنگی با تاکید بر اینکه استان زنجان می‏تواند نقش مهمی در تولید 11 نوع محصول کشاورزی استراتژیک داشته باشد، ادامه داد: رئیس‌جمهور رویکرد جدیدی در زمینه تولید 11 محصول استراتژیک دارد.

*افزایش سرمایه در گردش سال‌جاری از 20 به 40 درصد

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه در گردش سال‌جاری از 20 درصد به 40 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: اعتبارات سال 91 باید تا 28 اسفند ماه سال‌جاری توسط استان‏ها جذب شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی به استان‏های مختلف کشور توزیع می‏شود، اذعان داشت: این منابع متناسب با هدف‏گذاری کیفی توزیع می‏شود.

وی بازنگری در اجرای صحیح تصمیمات و بررسی شاخص‎ها را یکی از تاکیدات رئیس‌جمهور برشمرد و افزود: گروهی نیز به منظور ارزیابی شاخص‏های کیفی جذب اعتبارات سال گذشته تعیین شده که سرانه اشتغال و تعداد طرح‏ها از جمله این شاخص‏ها به شمار می‏رود.

انتهای پیام/73006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول