اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

9 طرح آبیاری تحت فشار در تویسرکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از دهه مبارکه فجر هشت طرح آبیاری تحت فشار و یک مرغداری 20 هزار قطعه‌ای جهاد کشاورزی به بهر‌ه‌برداری رسید.

9 طرح آبیاری تحت فشار در تویسرکان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، همزمان با ششمین روز از دهه مبارکه فجر هشت طرح آبیاری تحت فشار و مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه‌ای با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این مراسم رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه امروز هشت پروژه آبیاری تحت فشار در مساحت 107 هکتار در روستاهای قصبستان، لامیان چاشتخوره، قلعه‌نو به بهره‌برداری رسید، افزود: در راستای بهره‌برداری از طرح‌های آبیاری تحت فشار اعتباری به ارزش 7 میلیارد و 816 میلیون ریال صرف شده است.

محمدعلی خاکساری با بیان اینکه مجموعه اشتغال ایجاد شده در این بخش آبیاری قطره‌ای 14 فقره است، اظهار کرد: این پروژه‌ها مشارکتی است که 3 میلیارد و 721 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی بلاعوض بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری از سوی خود کشاورزان در این بخش انجام شده است.

وی در مجموعه عملیات اجرای آبیاری تحت فشار در شهرستان را تاکنون 4 هزار و 458 هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون با تلاش و همت فعالان در عرصه کشاورزی 95 درصد از اراضی مستعد تویسرکان زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان افزایش میزان عملکرد محصول و کاهش مصرف آب، برتری یکنواختی توزیع رطوبت، کاهش تبخیر از سطح خاک را برخی از مزایای آبیاری قطره‌ای عنوان و تصریح کرد: اجرای شدن این برنامه نقش بسزایی در صرفه‌جویی آب و استفاده بهینه از منابع و ارتقا برداشت محصول و تولیدات دارد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح نود و سومین مرغداری به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: در 93 مرغداری در سطح شهرستان تویسرکان 710 نفر مشغول به کار هستند.

خاکساری ظرفیت جوجه‌ریزی در این مجموعه مرغداری را یک میلیون و 517 هزار و 500 قطعه اعلام کرد و افزود: امروز ششمین روز از فجر انقلاب مرغداری 20 هزار قطعه‌ای ملکی در روستای بوجان با ایجاد اشتغال برای چهار نفر در 20 هکتار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار صرف شده برای مرغداری 20 هزار قطعه‌ای ملکی در روستای بوجان را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز گفت: تلاش و فعالیت در حوزه تولید به ویژه در بخش دامی و کشاورزی یک نوع جهاد و ایثار است.

حسن رضانیا افزود: امروز حمایت و ارتقا تولیدات کشور در همه عرصه‌ها از لحاظ کمی و کیفی، اقتصاد را توسعه می‌دهد و همت متعالی کشاورزان تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نیز به طور قطع خنثی می‌شود.

انتهای پیام/89010/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول