اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اعلام کرد

ثبت 539 هیئت مذهبی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از ثبت 539 هیئت مذهبی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 10 هیئت مذهبی به مناسبت دهه مبارک فجر به ثبت رسیدند.

ثبت 539 هیئت مذهبی در کردستان

علی خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از این تعداد 234 هیئت مذهبی در شهرستان بیجار، 184 هیئت مذهبی در شهرستان قروه، 66 هیئت در سنندج، 20 هیئت در کامیاران، 17 هیئت سقز، هفت هیئت مریوان، پنج هیئت بانه، چهار هیئت دهگلان، دو هیئت در دیواندره فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 42 هیئت مذهبی استان دانش‌آموزی و 13 هیئت نیز دانشجویی است، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی پایگاه‌های ثابت معنوی برای عموم مردم به ویژه جوانان است و نقش بسزایی در بصیرت‌افزایی آحاد مردم را داراست.

وی خاطر نشان کرد: حضور در تمامی مراسم‌های مذهبی برپایه وحدت اسلامی بوده و همه اقشار مختلف مردم می‌توانند در این هیئت‌های شرکت داشته باشند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان افزود: همگانی بودن این هیئت‌های گام مهمی در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه وحدت اسلامی بوده است و در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش چشمگیر تعداد هیئت‌های مذهبی بوده‌ایم که این امر حاکی از علاقه قلبی مردم ولایتمدار به خاندان پیامبر(ص)، حمایت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و تعامل و تلاش شورای هیئت‌های مذهبی است.

خزایی در ادامه ضمن تقدیر از دستگاه‌های فرهنگی که تاکنون در زمینه هیئت‌های مذهبی تعامل داشته‌اند، خواستار حمایت مادی و معنوی متولیان فرهنگی از برنامه‌های این هیئت‌های شد.

وی این حمایت‌ها را در قالب حضور مسئولان استانی در هیئت‌های دانست که زمینه دلگرمی و ایجاد انگیزه و همچنین جذب بیشتر جوانان را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/غ20/79007/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول