اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

خط دوم انتقال شبکه فاضلاب بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: خط دوم انتقال شبکه فاضلاب بوشهر در ششمین روز از ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

خط دوم انتقال شبکه فاضلاب بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظهر امروز در این مراسم گفت: با احداث این خط انتقال ظرفیت انتقال فاضلاب بوشهر به طرف تصفیه‌خانه فاضلاب افزایش یافته و تا افق 1404 خروجی فاضلاب بوشهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محسن درفشان افزود: این خط به طول 18 کیلومتر نقش بسزایی در انتقال فاضلاب شهر بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه این خط با اعتبار 8.5 میلیارد تومان اجرا شده است، بیان کرد: با اجرای این پروژه مشکل سرریز فاضلاب در ایستگاه پمپاژ و وجود بوی نامطبوع در میدان ورودی شهر برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: طول خط انتقال دوم فاضلاب شهر بوشهر حدود 18 کیلومتر است که با لوله‌های GRP و به قطر 1000 میلی‌متر احداث شده است.

وی با بیان اینکه این خط روزانه 30 هزار متر مکعب فاضلاب به تصفیه‌خانه منتقل می‌کند، گفت: پس از انتقال فاضلاب و پس از فرآیند تصفیه، پساب آن جهت مصارف کشاورزی و توسعه فضای سبز تحویل شرکت آب منطقه‌ای داده می‌شود.

درفشان همچنین با بیان اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب چهار محل قدیم بوشهر تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود، تصریح کرد: کار مطالعات ایجاد شبکه فاضلاب در چهار محل قدیم از دی ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تا دو ماه آینده نقشه اجرایی این طرح تهیه می‌شود، گفت: در اجرای این طرح 20 کیلومتر شبکه فاضلاب در قطرهای 200 و 400 میلی‌متر و دو ایستگاه پمپاژ ایجاد خواهد شد که برای اجرای آن 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار این طرح در مدت یکسال اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با بیان اینکه چهار محل قدیم بوشهر بیش از 35 سال مشکل آب شرب داشتند، گفت: سال گذشته با طراحی جدید و ایجاد خط انتقال مستقل توانستیم یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه را محقق کنیم.

درفشان وجود زه آب، کوچه‌های تنگ و صعب‌العبور و سستی خاک را از جمله مشکلات اجرای شبکه فاضلاب در منطقه چهار محل قدیم بوشهر ذکر کرد.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول