اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت سپاه انصارالحسین استان همدان

2 باند تهیه و فروش اشیاء عتیقه تقلبی در همدان متلاشی شد

خبرگزاری فارس: با اقدام اطلاعاتی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان دو باند تهیه و فروش اشیاءعتیقه تقلبی در استان همدان متلاشی و همه اعضای آنها دستگیر شدند.

2 باند تهیه و فروش اشیاء عتیقه تقلبی در همدان متلاشی شد

یک مقام آگاه در سپاه انصارالحسین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یک باند تهیه سکه‌های عتیقه تقلبی در همدان شناسایی و همه اعضای آن دستگیر شدند، اظهار داشت: سناریوی اعضای این باند این گونه بوده که ابتدا از طریق پیامک به شهروندان، خود را از عشایر معرفی کرده که تعدادی سکه‌های عتیقه و تاریخی به دست آورده‌اند و چون آشنا به فروش آن نیستند می‌خواهند مردم آنها را با قیمت پایین‌تری بخرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم نیز با ترفندهای این افراد اغوا شده و مبالغ هنگفتی در این معاملات از دست داده‌اند، گفت: این افراد شغل خود را فعالیت در پروژه‌های راه‌سازی معرفی کرده و اعلام می‌کردند راننده لودر هستند و در هنگام کار در پروژه‌های راه‌سازی، زیرخاکی و اشیاء عتیقه را پیدا کرده‌اند.

این مقام امنیتی یادآور شد: این باند همواره دنبال کسانی بودند که مستعد معامله در زمینه عتیقه‌جات بوده و از طرفی شناخت زیادی از این اشیاء و اصالت و قدمت آنها ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای این باند نزدیک به 10 سال در این زمینه کار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از این افراد هفت بار سابقه کیفری در زمینه‌های مختلف خرید و فروش مواد مخدر، سوء استفاده‌های غیراخلاقی، اخاذی، کلاهبرداری و... را در کارنامه خود دارد.

این مقام آگاه با اشاره به این که تاکنون با این شیوه بیش از یک میلیارد تومان در کشور کلاهبرداری شده است، تأکید کرد: این افراد معمولاً به سلاح سرد و گرم مسلح بوده و با اسامی مستعار و غیرواقعی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

به گفته وی، این باند پس از معامله با افراد ناآگاه سکه‌های تقلبی را با قیمت‌های زیادی می‌فروختند.

این مقام آگاه با اشاره به دستگیری یک باند دیگر در زمینه فروش اشیاء عتیقه تقلبی اظهار داشت: در این زمینه نیز چهار نفر دستگیر شدند که در استان‌های همدان، اصفهان، کرمانشاه، لرستان و ایلام فعال بودند.

این مسئول با بیان اینکه اعضای این باند با خطوط متعدد ارتباطی و خودروهای پرسرعت اقدام به فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: اعضای باند با روابط عمومی و چرب‌زبانی زیاد در چندین استان اقدام به کلاهبرداری کرده و همواره سلاح سرد نیز همراه داشتند.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از اعضای این باند بومی منطقه نیستند، افزود: این افراد برای آن که شناخته نشوند همواره در استان‌های دیگر کار می‌کردند و اشیاء عتیقه را به شکلی بسیار ماهرانه می‌ساختند به گونه‌ای که کارشناس خبره نیز به سختی آنها را از اصل تشخیص می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند دارای شاکی خصوصی زیادی هستند، گفت: پرونده اعضای این باند در دادسرای همدان مفتوح است.

این مقام امنیتی در سپاه همدان با اشاره به این که افراد این باند از شگردهای پلیسی و عملیات روانی به خوبی آگاه بودند، خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان هوشیار باشند چرا که این گونه تماس‌ها به منظور فروش اشیاء عتیقه قطعاً کلاهبرداری است.

وی از شهروندان خواست در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک از این دست در اسرع وقت موضوع را به ستاد خبری منعکس کنند.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول