اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌استاندار کهگیلویه وبویراحمد آخرین وضعیت زیرگذر گچساران را تشریح کرد

عزم راسخ‌ مسئولان برای تکمیل زیرگذر/برخی موانع ‌کار را سخت کرد‌

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که موانع غیر قابل پیش‌بینی روند تکمیل زیرگذر گچساران را سخت کرده، گفت: عزم راسخی در تکمیل زیرگذر گچساران وجود دارد.

عزم راسخ‌ مسئولان برای تکمیل زیرگذر/برخی موانع ‌کار را سخت کرد‌

سید حسین صابری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه زیرگذر این شهر اظهار کرد: با توجه به این‌ که پروژه زیرگذر گچساران یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه‌های این شهرستان است، ما از ابتدای امر وظیفه خود می‌دانیم در راستای تسهیل در انجام کار توأم با حفظ کیفیت و ایمنی مسیر نهایت همکاری و تلاش را داشته باشیم.

وی افزود: در راستای تسهیل در تکمیل زیرگذر گچساران از همه تجربه خود و دوستانی که در این راستا دارای تجربه بودند استفاده شده و برای پیگیری و بررسی عملکرد و روند اجرای پروژه، افزون بر شش بار از این پروژه بازدید به عمل آمده است.

صابری ابراز داشت: جلسات متعددی در گچساران و مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان مناطق نفت‌خیز جنوب، پیمانکار، کارفرما و مشاور ترافیک برگزار شده و در این جلسات نظرات خود را به صورت شفاهی به دوستان منتقل کرده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بروز برخی مسائل و موانع غیر قابل پیش‌بینی از جمله وجود تأسیسات آب، نفت، گاز، فاضلاب، فیبر نوری مخابرات و آب‌های زیر‌سطحی که به سادگی قابل رؤیت و برآورد نبود، سبب کندی در روند اجرای زیرگذر شده و هزینه پروژه را فوق‌العاده بالا برده است.

صابری با بیان این‌که موانع پیش روی زیرگذر گچساران مدت زمان تکمیل این پروژه را طولانی کرده است، یادآور شد: موانع به جود آمده در زیرگذر سبب بروز گلایه‌های مردمی شده و گلایه‌های مردمی نیز سبب برگزاری جلسات فوق‌العاده در راستای برطرف کردن موانع و سرعت بخشیدن به کار شده است.

وی با اشاره به تازه‌ترین جلسه اضطراری در زمینه رفع موانع و پیشرفت کاری زیرگذر گچساران در محل فرمانداری این شهرستان گفت: این جلسه با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی دوگنبدان، مدیرعامل شرکت نفت گچساران، پیمانکار پروژه و ناظر پروژه برگزار شد که قبل از این جلسه نیز بازدیدی میدانی از روند اجرای پروژه به عمل آمد.

صابری بیان داشت: در ادامه افراد حاضر در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و با توجه به ابعاد مختلف قضیه مقرر شد که کارفرما و مشاور وی با انجام هماهنگی‌های لازم، با دقت، سرعت و رعایت کیفیت فعلی و آینده مسیر از نظر استحکام، انتقال آب‌های زیر سطحی، تردد تالاب‌های زیر سطحی، تردد ایمن شهروندان در طول مسیر، تردد، عبور و مرور سریع خودروهای که از زیرگذر عبور می‌کنند به جمع‌بندی و نتیجه نهایی دست پیدا کنند.

وی در پاسخ به نکته نظر خبرنگار فارس مبنی بر لزوم توجه جدی به وضعیت کنونی سیما و مبلمان نامناسب زیرگذر با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و هجوم مسافران به گچساران، خاطرنشان کرد: سیاست و ادامه کار را به مسئولان اجرایی این پروژه واگذار کرده‌ایم و هیچ مداخله‌ای در امور اجرای زیرگذر نداشته‌ایم اما به دلیل گلایه‌های مردمی مسائل را به آقایان منتقل کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پروژه زیرگذر دارای پیمانکار، کارفرما و ناظر مشخص و برجسته بومی است، عنوان داشت: با توجه به این‌که بهره‌‌بردار این پروژه شهرداری و شورای شهر دوگنبدان بوده و کارفرما و تأمین ‌کننده اعتبار نیز مسئولان مناطق نفت‌خیز جنوب هستند، مقرر شده است که اجرای پروژه به اندازه‌ای از اجرا برسد که نسبت به ایمن‌سازی، لکه‌گیری و آسفالت کنارگذرها اقدامات لازم صورت گیرد.

صابری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر ارائه پیشنهاد رنگ‌آمیزی، تغییر و ساماندهی دیواره‌های زیرگذر به دلیل نزدیکی به تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: من نیز موضوع زیباسازی و تکمیل دیواره‌های زیرگذر را با پیمانکار پروژه در میان گذاشته‌ام و پیشنهادی مبنی بر تغییر دیواره‌های زیرگذر از گاردریل‌های مورد استفاده در بیابان‌ها به نرده‌ها و قوطی‌های مناسب با مبلمان شهری به وی ارائه کرد‌ه‌ام.

وی با تأکید بر این‌که طراحی اولیه وحی منزل نیست، تصریح کرد: الگو‌های مناسب و مطلوبی در دیگر شهرهای کشور استفاده شده است که می‌توان از این الگوها در راستای زیباسازی وضعیت ظاهری زیرگذر گچساران استفاده کرد.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول