اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان اصفهان:

اعتماد عمومی هزینه معاملات اقتصادی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: سرمایه اجتماعی هزینه‌های معاملات اقتصادی را کاهش می‌دهد.

اعتماد عمومی هزینه معاملات اقتصادی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد گوهریان ظهر امروز در آیین رونمایی از کارت کارفرمایی که در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان صورت گرفت با اشاره اینکه روند قانونی صدور این کارت سه سال طول کشیده است، اظهار داشت: طی نامه‌ای از معاونت دادستانی وجاهت قانونی این کارت مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: در فراخوان اولیه، 200 کارفرما متقاضی دریافت کارت ثبت‌نام کردند که 110 نفر از آنها پذیرش و بررسی دقیق بر طبق ضوابط کارفرمایی، اشتغال، بیمه، پرونده مالیاتی، وجاهت شغلی و حرفه‌ای صورت گرفت.

عضو هیئت‌مدیره کانون کارفرمایان استان اصفهان تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته از 110 متقاضی، 16 کارفرما سطح‌بندی و امروز کارت کارفرمایی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت این کارت هیچ اجباری و یا گلوگاهی نیست و نیاز به امتیاز بیرونی ندارد.

گوهریان در بخشی از صحبت‌های خود به سرمایه اجتماعی به عنوان یک پشتوانه شاخص اشاره کرد و افزود: شاخصه سرمایه اجتماعی این است که امروز در محور انسانی و سود اقتصادی گام بردارد.

وی گفت: طبق نظریات ارائه شده، نهادهای اجتماعی عضوی از سرمایه اجتماعی هستند که شامل، مشارکت در اجتماعت محلی در یک موقعیت اجتماعی، احساس امنیت و اعتماد و پیوند همسایگی دوست و خانوادگی است.

عضو هیئت‌مدیره کانون کارفرمایان استان اصفهان افزود: سرمایه اجتماعی هزینه‌های معاملات اقتصادی را کاهش می‌دهد، اما مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه کرد، نابودی دیگر سرمایه اجتماعی به نام ایدئولوژی است.

وی در پایان ابراز داشت: سرمایه اجتماعی و رفاه اقتصادی با گذشت زمان تضعیف می‌شود که اگر تجدید نشود مستهلک می‌شود.

انتهای پیام/63012/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول