اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌علمیه بیجار:

حجاب دژی در برابر یورش‌های شیطانی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: حجاب دژی در برابر یورش‌های‌شیطانی و پاسدار گوهر‌ناب عفاف در برابر نامحرمان است.

حجاب دژی در برابر یورش‌های شیطانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی خورشیدی در همایشی حجاب و عفاف و امر به‌ معروف و نهی ‌از‌ منکر که در تالار شهیدرجایی بیجار برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: اصالت زن مسلمان ایرانی به حجاب و عفاف او است و همین حجاب باعث رسیدن زن به کمال می‌شود.

وی افزود: کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است چرا که حجاب تکلیفی از جانب پروردگار است.

حجت‌الاسلام خورشیدی از حفظ حجاب به عنوان نوعی جهاد در برابر شیطان و دشمنان دین‌خدا نام‌برد و تصریح کرد: امروز دشمنان با ترویج بی‌حجابی در صدد دور‌کردن زنان و دختران از عفت و پاکدامنی و ترغیب آنها به بی‌قیدی در جامعه‌اسلامی هستند.

وی از حضرت فاطمه(س) به عنوان برترین الگوی شایسته حجاب و عفاف در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) در سخن، معلم حجاب و در رفتار، اسوه عفاف بود، دختران و زنان ایرانی همچون سایر جوامع اسلامی حضرت فاطمه(س) را به‌عنوان الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه‌ها قرار می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار افزود: حجاب برای زنان بر خلاف تصور عده‌ای، عامل مصونیت از نگاه‌های ناروا و پیشگیری از تبدیل شخصیت و ارزش وجودی او به کالای قابل‌ مبادله است.

وی گفت: ممکن است عده‌ای حجاب را از دیدی محدودیت به حساب آورند ولی این محدودیت برای حفظ مصالح عالی‌تری است که در سایه آن شرافت و شخصیت زن محفوظ می ماند.

خورشیدی به وصایای شهدا درباره حفظ حجاب اشاره کرد و گفت: شهدا در وصیت نامه‌های خویش حجاب را کوبنده‌تر از خون سرخ خود دانسته‌اند و زنان و دختران اکنون موظف هستند برای پاسداری از خون شهدا عفت و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

در ادامه این همایش مدیر آموزش و پرورش بیجار ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: دختران و زنان شایسته با آراستن خود به پوشش‌اسلامی و رعایت عفاف بزرگترین معلمان اخلاق، پاکی و فضیلت هستند.

محسن لطف‌الهی دختران را مادران آینده و مربیان تربیتی نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی ایران و طلایه داران حجاب دانست و آنان را به پاکدامنی ترغیب کرد و گفت: مربیان و معلمان پرورش‌دهنده دختران در مدارس هستند و موظف‌اند نکات و راه‌های درست‌زیستن و با حجب و حیا بودن را به دانش‌آموزان خود بیاموزند.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در توصیه‌های راهگشا و مؤثر رهبر معظم انقلاب بر حضور مفید زنان در همه صحنه‌ها تاکید شده و جمهوری‌اسلامی طی سالیان گذشته حضور زنان در مقاطع مختلف را تقویت کرده است.

انتهای پیام/79001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول