اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی

3 طرح عمرانی در شهرستان جلفا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه مبارک فجر ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی سه طرح عمرانی در شهرستان جلفا با اعتباری بالغ بر 266 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

3 طرح عمرانی در شهرستان جلفا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، پست 400 کیلوولت برق جلفا یکی از این طرح‌ها بود که با هدف تامین برق مورد نیاز صنایع و مشترکین منطقه اجرا شده است. برای اجرای این طرح که اجرای آن از سال 87 آغاز شده بود، بالغ بر 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با افتتاح این طرح ضمن تبادل انرژی با کشور ارمنستان و تقویت شبکه توزیع برق شمال استان، برق مورد نیاز صنایع منطقه آزاد ارس، ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی منطقه و ایستگاه‌های پمپاژ آب ارس به دریاچه ارومیه و همچنین مشترکین شرکت توزیع برق در شهرستان جلفا تامین خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی طرح ویژه بهسازی و نوسازی 182 واحد مسکن روستایی در روستاهای شجاع، شاهمار، لیوارجان، ارسی، داران و ایری‌سفلی افتتاح شد. اجرای این طرح که یک واحد از آن به طور نمادین در روستای داران افتتاح شد، 45 میلیارد ریال هزینه در بر داشته که 50 درصد از آن از محل تسهیلات بانکی با بازپرداخت 15 ساله تامین شده است.

افتتاح همزمان سه ایستگاه هواشناسی خودکار در سطح استان از دیگر برنامه‌های استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان جلفا بود. این سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های قره‌بابا (آزادراه پیامبر اعظم(ص))، گویجه‌بل (محور تبریز- اهر) و محور مرند-جلفا هستند که برای بهره‌برداری از آنها در مجموع 10.5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول