اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی برق سنندج عنوان کرد

تولید 17 میلیون مگاوات ساعت برق از ابتدای تاسیس نیروگاه سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی برق سنندج با اشاره به آغاز به‌کار این نیروگاه به صورت فعال از سال 85 از تولید 17 میلیون مگاوات برق در نیروگاه استان در این چند سال خبر داد.

تولید 17 میلیون مگاوات ساعت برق از ابتدای تاسیس نیروگاه سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید رحیمی‌فرد توان تولیدی نیروگاه سنندج را از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 میلیون مگاوات‌ساعت عنوان و اظهار کرد: این میزان برق که تحویل شبکه شده بیش از نیاز استان است.

وی نیروگاه سنندج را متشکل از 4 نیروگاه گازی به ظرفیت 159 مگاوات اعلام کرد و افزود: تولید انرژی نیروگاه در حال حاضر 936 مگاوات است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی برق سنندج پیک مصرف برق استان را 400 مگاوات عنوان کرد و گفت: در سال 86 با مصوبه دولت در سفرهای استانی تبدیل نیروگاه‌گازی به سیکل ترکیبی به منظور تأمین برق استان در دستور کار قرار گرفت.

رحیمی‌فرد با اشاره به آغاز به‌کار دو واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات ساعت در دو سال گذشته میزان توان تولیدی نیروگاه سنندج را دوبرابر پیک مصرف برق استان عنوان و اظهار امیدواری کرد از این ظرفیت در زمینه رشد صنایع کردستان استفاده شود.

وی مصرف اصلی سوخت نیروگاه را گاز عنوان و با اشاره به جایگزینی گازوئیل به عنوان سوخت دوم گفت: چنانچه مشکلی در تامین سوخت گاز وجود داشته باشد از گازوئیل با مخزن‌های دارای ظرفیت 55 میلیون لیتر استفاده خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی برق سنندج در پایان با اشاره به اینکه خروجی نیروگاه به سمت دیواندره، مریوان و پتروشیمی سنندج احداث شده است خاطر نشان کرد: امکان تبادل برق از مریوان به  کشورهای همسایه برقرار می‌شود. 

انتهای پیام/79008/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول