اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر خانواده و رسانه:

تماشای تلویزیون عمر انسان را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر خانواده و رسانه گفت: طبق تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی هر 30 دقیقه تماشای تلویزیون به اندازه 11 دقیقه از عمر انسان کم می‌کند و ضرر آن به اندازه کشیدن یک نخ سیگار است.

تماشای تلویزیون عمر انسان را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام محمدجواد روحانی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با مدیران اجرایی شهرستان دشتی اظهار داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری که فضای غبارآلود فتنه 88 در کشور ایجاد شد مقام معظم رهبری فرمودند «در فضای فتنه تشخیص حق از باطل مشکل بود و بعضی از بزرگان نمره خوبی را کسب نکردند، ریزش و رویش داشتیم»، اما از آن فضای غبارآلود رابرت مرداک یک شبکه ماهواره‌ای را تحت عنوان فارسی 1 راه انداخت که در حال حاضر بیننده‌ای ندارد.

وی گفت: در سال 85 نظرسنجی صورت گرفت که چرا مردم ماهواره می‌خرند که 30 درصد از مردم گفتند برای دیدن فیلم و سریال ماهواره می‌خریم و 14 درصد گفتند برای برنامه‌های علمی ماهواره خریداری می‌کنیم.

روحانی‌نژاد ادامه داد: این 30 درصد در سال 89 به 50 درصد افزایش یافت و 14 درصد فوق هم به پنج درصد کاهش یافت و اکثر مردم هدف از خرید ماهواره را تماشای سریال عنوان می‌کردند.

وی اضافه کرد: بیشترین شبکه‌های فارسی زبان بدون محتوا هستند که پس از مدتی این حقیقت برای مردم فاش شد و آنرا کنار گذاشته‌اند.

روحانی‌نژاد گفت: ماهواره چاقوی دولبه است که باعث قطع ارتباط اعضای خانواده، از هم پاشیده شدن آن است و رسانه‌های اجتماعی بیگانه در دنیای امروز عامل اصلی بسیاری از طلاق‌ها در جوامع هستند.

پژوهشگر عرصه رسانه و خانواده با بیان اینکه تلویزیون باعث کاهش ارتباطات کلامی ما شده است، افزود: طبق تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی، هر 30 دقیقه تماشای تلویزیون به اندازه 11 دقیقه از عمر انسان کم می‌کند و ضرر آن به اندازه کشیدن یک نخ سیگار است.

وی یادآورشد: آماری از کانادا منتشر شده بود که کودکان آن کشور هفته‌ای 15 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند و آن را به عنوان هشدار مطرح کردند اما در بعضی از شهرهای ما در روز 15 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند.

روحانی‌نژاد گفت: روان شناسان معتقدند از برنامه‌های تلویزیون باید بین 15 تا 17 دقیقه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها علاوه بر خوبی‌، بدی‌هایی هم دارند.

حسین باغداری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی نیز گفت: بیش از 200 برنامه فرهنگی در دهه فجر در دشتی برگزار می‌شود.

در پایان نیز از چهار بانوی موفق سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان دشتی تقدیر شد.

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول