اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی وستروله و مک‌کین از بحران خاورمیانه

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آلمان و سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی در حاشیه کنفرانس مونیخ درباره گسترش بحران در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی وستروله و مک‌کین از بحران خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «فایننس ناخریشتن»، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلدآم‌زونتاگ» درباره بالا گرفتن بحران‌های موجود در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «این بحران 3 جنبه دارد که شامل جنگ داخلی در سوریه، متوقف شدن روند گفت‌وگوهای صلح در خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران می‌شود. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که آتش بحران در تمامی منطقه فراگیر نشود.»

وزیر خارجه آلمان بار دیگر از ایران خواست تا درخواست «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پیشنهاد گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای را بپذیرد و در ادامه گفت: «من از ایران می‌خواهم که درخواست آمریکایی‌ها را قبول کند. از این روزنه‌ که برای حل سیاسی بحران باز شده، باید استفاده کرد.»

«جان مک‌کین» سناتور جمهوری خواه آمریکا نیز درباره وضعیت خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت: «شرایط در خاورمیانه بسیار شکننده است به خصوص برنامه هسته‌ای ایران. در کنفرانس امنیتی مونیخ مهمترین سران جهانی برای گفت‌وگو گرد هم آمده‌اند. از این رو این کنفرانس بسیار مهم است.»

وزیر خارجه آلمان پیش از این نیز از ایران خواسته بود تا پیشنهاد بایدن برای مذاکره با ایران را بپذیرد.

انتهای پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول