اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید مجدد معاون اوباما بر گفت‌وگوی مستقیم با ایران

بایدن: اگر تهران جدی باشد، برای مذاکرات مستقیم آماده‌ایم

خبرگزاری فارس: «جو بایدن» که در نشست سالانه امنیتی مونیخ شرکت کرده، اعلام کرد آمریکا در صورتی که ایران برای مذاکرات مستقیم جدی باشد، آماده است مستقیماً با تهران وارد مذاکره شود.

بایدن: اگر تهران جدی باشد، برای مذاکرات مستقیم آماده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست»، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز بار دیگر برای مذاکره مستقیم واشنگتن تهران اعلام آمادگی کرد.

بایدن که برای شرکت در اجلاس امنیتی به «مونیخ» سفر کرده، روز گذشته نیز در مصاحبه با روزنامه «دویچه‌وله» آلمان اظهاراتی مشابه مطرح کرده بود.

وی در صحبت‌های امروز خود برقراری مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا با موضوع برنامه‌ هسته‌ای را به جدیت ایران در این مذاکرات منوط کرده است.

معاون «باراک اوباما» که نشست سالانه امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: هنوز زمان وجود دارد، هنوز فضای کافی برای دیپلماسی و همراه با آن فشار در جهت دستیابی به موفقیت وجود دارد.

وی در صحبت‌های خود بدون اشاره به اقدام اخیر 5+1 در به تعویق انداختن مذاکرات هسته‌ای، گفت اکنون «توپ در زمین ایران است» تا نشان دهد که با طرزفکری صحیح به مذاکرات ادامه می‌دهد.

بایدن در پاسخ به این سوال که چه زمان ممکن است مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا انجام شود، گفت: زمانی که رهبری ایران، رهبر معظم، جدی باشد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود که آمریکا پیش از این هم اعلام کرده است برای ملاقات مستقیم با رهبری ایران آماده است و «این پیشنهاد هنوز هم پابرجاست، به شرط آنکه این (مذاکره) واقعی و ملموس باشد و اینکه موضوعی که آن‌ها برای صحبت در موردش آماده باشند، وجود داشته باشد.

در ادامه این نشست، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه حمایت خود از صحبت‌های بایدن را ابراز کرد و گفت: ما باید ایران را متقاعد کنیم که هدف ما تغییر رژیم نیست.

«گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان نیز با تاکید بر صحبت‌های همتای آمریکایی‌اش، سال 2013 را سالی سرنوشت‌ساز برای دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران، خواند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول